رئیس مجلس شورای اسلامی:

پروژه آزادراه تهران- شمال نیازمند سرمایه گذاری مردمی است/حجم اصلی کار پروژه روی دوش مهندسان و پیمانکاران داخلی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم زیادی از منطقه یک پروژه آزادراه تهران- شمال که شامل تونل و پل های بزرگ است، گفت: استانداردهای بالایی در ساخت تونل ها و پل ها رعایت شده است.

پروژه آزادراه تهران- شمال نیازمند سرمایه گذاری مردمی است/حجم اصلی کار پروژه روی دوش مهندسان و پیمانکاران داخلی

به گزارش ۸دی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  که صبح امروز (دوشنبه، ۴ تیرماه) برای بازدید از پروژه آزادراه تهران- شمال به محل این پروژه رفته بود در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: از اول وقت صبح امروز با آقای سعیدی کیا به بازدید از منطقه یک پروژه آزادراه تهران- شمال آمدیم که کار حیرت آوری از طرف مهندسان انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران- شمال پر خرج و هزینه بر ولی از نظر ساختار مهندسی در سطح بالایی است، اظهار داشت: مهندسان کار عظیمی در این پروژه انجام داده اند و حجم اصلی کار روی دوش مهندسان و پیمانکاران داخلی است که تجربه های جدیدی را در اختیار حوزه مهندسی راه قرار داد به خصوص که حجم زیادی از منطقه یک پروژه تونل و پل های بزرگ است.

وی افزود: استانداردهای بالایی در ساخت تونل ها رعایت شده و حتی برای حفظ ایمنی مردم هنگام آتش سوزی احتمالی از سقف کاذب برای تمامی تونل ها استفاده شده است. همچنین در ساخت پل ها دقت نظر زیادی صورت گرفته و امکانات مناسبی هم برای مردم و مسافران در طول مسیر فراهم خواهد شد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه کار پر هزینه و ارزشمندی در جریان این پروژه صورت گرفته که ارتباط جدیدی بین شمال ایران و تهران برقرار می کند، عنوان کرد: مجموعه زیباسازی جاده ها نیز مهم است چرا که از آن ها استفاده تفریحی و گردشگری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کار پروژه آزادراه تهران- شمال از نمره بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این پروژه در گذشته متوقف بود که تلقی غلطی در جامعه به وجود آورد اما چند سال است تلاش جدی صورت گرفته و روند کار امیدوارکننده شده است و طی ماه های آینده منطقه یک آن افتتاح می شود که دسترسی به چالوس را تسهیل می کند و مسیر ۶۰ کیلومتر کوتاه تر می شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه نقدینگی زیادی در دست مردم است که اگر به آن توجه شود می تواند در پروژه های ثروت زا و آبادکننده کشور استفاده شود، یادآور شد: دولت باید از این سرمایه گذاری ها حمایت کرده و برای حرکت نقدینگی به سمت پروژه ها بسترسازی کند و مردم نیز باید به جای صرف نقدینگی خود در مسائل جزئی که مشکلات کشور را بیشتر می کند، در این پروژه ها حاضر شوند که در آبادسازی ایران موثر بوده که یک روش آن اوراق مشارکت است به خصوص که پروژه حاضر به حجم زیادی از سرمایه گذاری نیاز دارد و نیازمند مشارکت مردمی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طول مسیر به دلیل زیبایی هایی که دارد ایجاد شغل می کند و می توان از رستوران، هتل و مکان های تفریحی برای اشتغال زایی استفاده شود که این کار باید با نقشه راهی انجام شود که هنگام افتتاح قطعه یک، مکان های تفریحی هم فعال باشند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه