عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

لزوم بازسازی آب بندان ها با قابلیت های چندمنظوره/ با راه اندازی سد شفارود و پلرود بخش زیادی از معضل خشکسالی حل می شود

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه ایجاد سدهای خاکی در مناطق مختلف بسیار مهم است، گفت: یک نمونه آن را در روستای لاسک شفت داریم و با راه اندازی سد شفارود و پلرود یک بخش زیادی از معضل خشکسالی ما حل می شود.

لزوم بازسازی آب بندان ها با قابلیت های چندمنظوره/ با راه اندازی سد شفارود و پلرود بخش زیادی از معضل خشکسالی حل می شود

احمد رمضانپور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره معضل کم آبی در گیلان، اظهار کرد: خشکسالی یک معضل بزرگ جهانی و در کنار آن معضل کشوری است.

وی با بیان اینکه گیلان پتانسیل خوبی به لحاظ جغرافیایی و آب وهوایی دارد، گفت: مدیریت آب در کشور بر اساس واقعیت ها و توانمندی ها و سیستم و نظم بسیار خوب به ویژه در گیلان می تواند ما را از خیلی از مشکلات موجود نجات دهد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ما در گذشته در استان قبل از ایجاد سد در مناطق مختلف مزارع، استخرهایی داشتیم، افزود: متأسفانه بعدها خیلی از این استخر ها واگذار شد و این آب بندان ها مورد استفاده های چند گانه قرار گرفت و برخی از این افرادحسن استفاده از این آب بندان ها را انجام ندادند.

رمضانپور با بیان اینکه حدود ۲۰ استان ما با مشکل کم آبی و بعضا بی آبی مواجه اند، تصریح کرد: خیلی از این آب بندان ها هنوز باقیمانده است اگر بازسازی شوند بصورت چند منظوره می توان از آنها استفاده کرد.

 

** ایجاد سدهای خاکی مانند سد “لاسک” در حل معضل کم آبی مؤثر است

 عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه این اقدام برای گردشگری، تولید و پرورش ماهی خوب است، اضافه کرد: از این طریق ذخیره آب در فصل زمستان می توانیم داشته باشیم.

رمضانپور با اشاره به اینکه حتی می توانیم بهره برداری اقتصادی در بخش تولید و گردشگری داشته باشیم، تصریح کرد: ایجاد سدهای خاکی در مناطق مختلف بسیار مهم است که شنیدم در دستور کار دولت در استان قرار دارد.

 عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نمونه آن را در روستای لاسک شفت داریم، اظهار کرد: با راه اندازی سد شفارود و پلرود یک بخش زیادی از معضل خشکسالی ما حل می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه