رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

۷۰ درصد محصولات زراعی استان گیلان فرآوری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه‌ ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنایع تبدیلی گیلان وجود دارد گفت:‌ ۷۰ درصد محصولات زراعی گیلان فرآوری می‌شود.

۷۰ درصد محصولات زراعی استان گیلان فرآوری می‌شود

به گزارش ۸دی، علیرضا شعبان‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت صنایع تبدیلی ‌استان گیلان حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برآورد می‌شود که با استفاده از آن بیش از ‌۷۰ درصد محصولات کشاورزی استان فرآوری می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان عنوان کرد:‌ گیلان رتبه یازدهم کشور را در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده علاوه بر این هم‌اکنون از نظر سطح زیر کشت محصولات باغی نیز رتبه ۵ و در تولید آن رتبه ‌۹ را دارد.

شعبان‌نژاد به جایگاه نخست گیلان در تعداد مزارع شیلاتی اشاره کرد و بیان داشت:‌ گیلان حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند و از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن ظرفیت فرآوری ایجاد شده در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن فعال است.

وی تجهیز صنایع وابسته به حوزه کشاورزی را ضروری ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ برای جلوگیری و به حداقل رساندن افت محصولات فرآوری شده در کارخانجات و صنایع تبدیلی استان،‌ باید به‌روز‌رسانی تجهیزات واحدهای فعال مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در راستای تجهیز و نوسازی صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه برنج با تسهیلاتی که به صاحبان واحدهای فرآوری برنج اعطا شد کار اصلاح ساختار حدود ۴۰۰ واحد شالیکوبی گیلان به اتمام رسیده است.

شعبان‌نژاد برخی از محصولاتی را که گیلان در تولید آنان سرآمد است را برشمرد و تصریح کرد:‌ محصولات باغی نظیر فندق و بادام زمینی که مرغوب‌ترین نوع آن توسط کشاورزان در شهرستان آستانه‌اشرفیه کشت و برداشت می‌شود از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه در گذشته بادام زمینی و فندق گیلان جهت فرآوری به دیگر مراکز صادر می‌شد افزود:‌ با آغاز به کار واحد فرآوری و بسته‌بندی این محصولات در اشکورات رودسر نه‌تنها از خام فروشی جلوگیری می‌شود بلکه ارزش افزوده آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به رتبه نخست تولید بادام زمینی این استان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ عمده بادام زمینی که در کل کشورمان به مصرف مردم می‌رسد در استان گیلان و با مرکزیت شهرستان آستانه‌اشرفیه تولید، فرآوری‌ و سپس عرضه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه