چگونه سرعت گوشی هوشمندمان را افزایش دهیم؟

اگر فکر می‌کنید گوشی هوشمندتان بدون هیچ دلیل خاصی دچار کاهش سرعت در عملکرد شده است، این گزارش می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت موبایل خود را افزایش دهید.

چگونه سرعت گوشی هوشمندمان را افزایش دهیم؟

به گزارش ۸دی، به نقل از وب سایت the star، از آنجا که کاهش سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند می‌تواند برای کاربرانش بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده باشد، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی به کاربران موبایل توصیه می‌کنند که با رعایت برخی موارد و انجام پاره‌ای از اقدامات می‌توانند تا حد زیادی سرعت عملکرد و پاسخ‌دهی سیستم عامل گوشی خود را افزایش دهند.

این گزارش به مرور و بررسی مختصری از مجموعه اقدامات و نکاتی که می‌تواند به کاربران کمک کند تا موبایل خود را سریع‌تر کنند، می‌پردازد.

۱. تقصیر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از دلایلی که موجب می‌شود  گوشی هوشمند شما کُند کار کند، نصب و دریافت به‌روزرسانی‌های جدیدی است که برای سیستم عامل اندروید یا iOS شما می‌آید. این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید که هر از گاهی از سوی شرکت سازنده و توسعه دهنده سیستم عامل گوشی منتشر می‌شود، مخصوص سخت افزارهای جدید موبایل طراحی و توسعه داده شده است نه سخت افزارهای قدیمی.

اگر مدل گوشی هوشمند شما قدیمی باشد و از زمان عرضه آن چندین سال گذشته باشد، نباید توقع داشته باشید که سرعت آن با آپدیت و به‌روزرسانی بیشتر شود. البته در اینجا ممکن است بسیاری از کاربران به این فکر بیفتند که اصلا سیستم خود را آپدیت نکنند که این به هیچ وجه ایده خوبی نیست چراکه عدم به‌روزرسانی نرم‌افزاری، گوشی موبایل شما را در برابر بدافزارها و روزنه‌های امنیتی موجود در نسخه‌های قبلی  آسیب‌پذیرتر می‌کند.

۲. حافظه موبایل را خالی کنید

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند موجب کاهش سرعت موبایل شود، یک حافظه داخلی یا جانبی پر است. این بدان معناست در صورتی که ظرفیت حافظه جانبی یا داخلی گوشی هوشمند شما پر شده باشد، تا حد زیادی برروی سرعت و عملکرد گوشی تاثیر منفی می‌گذارد. باید حداقل ۱۰ درصد حافظه داخلی موبایل‌ها برای عملکرد مناسب و قابل قبول خالی باشد، در غیر این صورت، کاربران باید گوشی خود را از محتویات اضافی و غیرضروری خالی کنند.

۳. حذف cache اپلیکیشن‌های نصب شده

کاربران همچنین می‌توانند حافظه و اطلاعات ذخیره شده (cache) هر اپلیکیشن را به صورت جداگانه و مجزا پاک کنند. برای این کار کاربران باید به قسمت اپلیکیشن در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و cache آن‌ها را پا کنند. کارشناسان تکنولوژی بر این باورند که این کار باید زود به زود انجام شود تا از کُند شدن عملکرد گوشی جلوگیری بعمل بیاورد.

۴. آخرین گزینه؛ بازگشت به حالت کارخانه

اگر هیچ یک از موارد بالا به افزایش سرعت و عملکرد گوشی شما کمک نکرد، می‌توانید از گزینه «بازگشت به حالت کارخانه» یا factory reset استفاده کنید تا گوشی شما با حذف تمامی اطلاعات ذخیره شده و اپلیکیشن‌های نصب شده، فضای بازتری را برای عملکرد مناسب سیستم عامل بیابد. البته لازم به ذکر است قبل از این کار، حتما تمامی اطلاعات شخصی و مورد نیاز خود را از گوشی استخراج کرده و در رایانه، فلش مموری یا هارد اکسترنال ذخیره کنید تا دچار افسردگی و ناراحتی بعد از حذف تمامی اطلاعاتتان نشوید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه