افزایش ۱۵ درصدی قیمت ماء‌الشعیر

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ماء‌الشعیر در سال جاری خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت ماء‌الشعیر

به گزارش ۸دی،حمیدرضا کمال علوی ، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت و تولید ماءالشعیر، اظهار کرد: هرساله با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی و هزینه مربوط به مواد اولیه و نیز حقوق و دستمزد شاهد افزایش قیمت در این بخش هستیم و امسال با مسائل دیگری از جمله نوسان قیمت ارز و کمبود مواد اولیه و پتروشیمی هم روبرو شدیم.

وی ادامه داد: پس از آنکه تعهد دادیم که افزایش قیمت در فروردین‌ماه مدنظر قرار نگیرد، پیشنهاد افزایش قیمت ماء‌الشعیر از ابتدای اردیبهشت‌ماه عملیاتی و پس از تصویب به سازمان حمایت و شرکت‌های عضو اعلام شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت با بیان این‌که در سال جاری با آشفتگی و کمبود مواد اولیه از جمله مواد پت (PET) روبرو بودیم، اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی، نوسان قیمت ارز و افزایش حقوق و دستمزد با کمبود مواد اولیه از جمله مواد پت (PET) روبرود شدیم و این اتفاق آشفتگی در بازار محصولاتی را به وجود آورد که نیازمند بطری بسته‌بندی بودند.

کمال علوی در ادامه با انتقاد از شرایط به وجود آمده نسبت به این‌که بسیاری از سازمان‌ها قصد دارند ماء‌الشعیر را در زمره نوشابه گازدار قندی قرار داده و مشمول عوارض ۱۵ درصدی کنند، گفت: با مستندات ارائه شده نشان داده‌ایم که ماء‌الشعیر نه به میزان نوشابه دارای قند بوده و نه گاز نوشابه‌ای دارد؛ بنابراین در قبال این فشار مقاومت کرده‌ایم، اما اداره مالیات استان‌ها چنین عوارضی را مطالبه می‌کنند؛ چرا که دولت برای نوشابه‌های گازدار قندی معادل ۱۵ درصد عوارض بهداشت اخذ می‌کند که تولیدکنندگان نوشابه موظف به پرداخت آن هستند.

 در حالی قیمت ماء‌الشعیر در ظروف مختلف از جمله پت، شیشه و قوطی از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته که در سال ۱۳۹۶ میزان افزایش قیمت این محصولات تا ۱۲ درصد و در سال ۱۳۹۵ نیز افزایش قیمت‌ها کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه