افزایش ۲۹.۵درصدی قیمت مسکن در خرداد/ معاملات ۲۱.۷درصد کاهش یافت

بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، به رغم کاهش۲۱.۷درصدی معاملات، قیمت مسکن در خرداد۹۷ نسبت به ماه مشابه ۹۶ معادل ۲۹.۵ درصد و نسبت به ماه قبل از آن نیز ۷.۷ درصد افزایش یافت.

افزایش ۲۹.۵درصدی قیمت مسکن در خرداد/ معاملات ۲۱.۷درصد کاهش یافت

به گزارش ۸دی،دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار تعداد معاملات مسکن در خرداد ماه امسال و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان چه در سطح مناطق ۲۲ گانه و چه در سطح شهر تهران را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش تعداد کل مبایعه نامه های امضا شده در شهر تهران ۱۵ هزار و ۲۰۹ فقره بود که نسبت به اردیبهشت امسال ۲۱.۷ درصد تعداد معاملات کاهش یافته است.

همچنین میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بوده است که نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت ۹۷) معادل ۷.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته (خرداد ۹۶) ۲۹.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گران ترین منطقه تهران در خردادماه منطقه یک با میانگین ۱۴ میلیون و ۲۸ هزار تومان و ارزان ترین منطقه تهران نیز منطقه ۱۸ با میانگین ۲ میلیون ۸۴۹ هزار تومان تخمین شده است.

همچنین بعد از منطقه یک، گرانترین مناطق تهران شامل مناطق سه، دو و شش می شود که به ترتیب میانگین قیمت هر مترمربع ۱۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۳۷۹ هزار تومان و ۸ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان را داشته اند.

از سویی دیگر بیشترین معاملات همچون ماه های گذشته در منطقه پنج با هزار و ۹۴۷ فقره معامله و پس از آن منطقه ۴ با هزار و ۲۴۴ فقره و در نهایت منطقه ۲ با هزار و ۱۵۳ فقره معامله تعیین شده است. کم معامله ترین مناطق پایتخت نیز در ماه خرداد همانند سه ماه اخیر به منطقه ۱۹ با ۸۸ فقره تعلق دارد و پس از آن منطقه ۲۲ با ۱۴۷ و منطقه ۹ با ۱۶۸ فقره معامله قرار دارد.

بیشترین افزایش قیمت در خردادماه امسال نسبت به ماه قبل از آن در منطقه ۱ با یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان تعیین شده و کمترین افزایش قیمت به منطقه ۱۸ با ۱۵۰ هزار تومان تعلق دارد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه