فعالیت ۱۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان گیلان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: فعالیت هزار و ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت با پوشش ۱۱۰ هزار دانش‌آموز از فردا ۴ تیرماه در استان گیلان آغاز می‌شود.

فعالیت ۱۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان گیلان آغاز شد

به گزارش ۸دی، مهدی حاجتی ظهر امروز در دیدار مدیران آموزش و پرورش و اعضای ستاد اوقات فراغت با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: فعالیت رسمی و کلاس‌های درسی در استان گیلان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان گیلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: اقدامات تربیتی و فرهنگی مطلوب موجب جلوگیری از بزهکاری‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های غیررسمی از سوی آموزش و پرورش به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در گیلان دنبال می‌شود.

حاجتی با تاکید بر اینکه افراد توانمند در حوزه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و عناصر بیرونی می‌توانند آموزش و پرورش را در غنی‌سازی اوقات فراغت یاری کنند افزود: آموزش و پرورش بزرگترین و اصلی‌ترین نهاد تعلیمی و تربیتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان آموزش و‌ پرورش از سرمایه‌های ملی کشور هستند و در راستای توانمندی این مخاطبان باید از ظرفیت‌های درونی و بیرونی این سازمان در راستای رسیدن به سند تحول بنیادین استفاده کرد گفت: تربیت انسان‌های انقلابی، جهادی و توانمند آینده کشور را تضمین می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه اهداف در این حوزه باید متناسب با نیازمندی‌های کنونی دانش‌آموزان طراحی، برنامه‌ریزی و سازماندهی شود خاطرنشان کرد: علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت باید دانش آموزان را با کسب مهارت به سمت تولید و اشتغال هدایت کرد.

حاجتی با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها، کانون‌ها، دارالقرآن‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی می‌توانند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اثرگذار باشند تصریح کرد: با وجود تمامی مصوبات در شورای آموزش و پرورش استان گیلان، سال گذشته حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت با کمبود منابع مواجه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه با وجود کمبود منابع در این حوزه، سال گذشته هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان گیلان قطع نشد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰۹ هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های اوقات فراغت استان گیلان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۲۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان گیلان وجود دارد و این مراکز از فردا ۴ تیر ماه در سطح استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۰ هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های اوقات فراغت مستقر در استان گیلان استفاده کنند.

حاجتی با تاکید بر اینکه تقویت عملکرد پایگاه‌های اوقات فراغت امسال به‌طور ویژه در استان گیلان دنبال می‌شود گفت: اعزام اردو‌های راهیان‌نور تابستانی با اولویت دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی غرب کشور از سوی آموزش و پرورش استان گیلان با همکاری سپاه قدس گیلان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه