تولیدکننده گیاه آلوئه ورا در گفتگو با 8دی:

استقبال مردم از خواص درمانی آلوئه ورا/ تولید انبوه این گیاه درآمدزایی خوبی دارد + تصاویر

تولیدکننده گیاه آلوئه ورا با بیان اینکه استقبال مردم در استفاده از پاجوش و برگ این گیاه بیشتر شده است،گفت: مردم با خرید این گیاه برای درمان های پوستی، گزش حشرات، عرق سوز، درمان تبخال و شادابی پوست استفاده می کنند.

استقبال مردم از خواص درمانی آلوئه ورا/ تولید انبوه این گیاه درآمدزایی خوبی دارد + تصاویر

محمود ملکی در گفتگو با خبرنگار هشت‌دی درباره تولید و پرورش گیاه آلوئه ورا در تازه آباد رضوانشهر، اظهار کرد: من ۶۰سال سن دارم و با مطالعات اینترنتی و حضور در شهرستانهای دیگر فواید این گیاه برای ما مشخص شد.

وی با بیان اینکه یک شرکتی در رشت به تولید این گیاه پرداخته بود و یکی از کارکنان آن اهل شهر ما بود، گفت: با ایشان آشنا شدم و از نزدیک هم این کار را دیدم و علاقه مند شدم گیاه آلوئه ورا را پرورش دهم.

 

 

** احداث کارخانه در قالب تولید محصولات تبدیلی

تولید کننده گیاه آلوئه ورا با اشاره به اینکه طبق وعده ای که خود شرکت داده مبنی بر اینکه در آینده قرار است یک کارخانه احداث شود تا در قالب تولید محصولات تبدیلی مانند شربت و کنسرو کمپوت استفاده کنیم، افزود: اگر این کارخانه دایر شود برگ های تولیدی ما بهتر به فروش می رسد.

ملکی با بیان اینکه استقبال مردم برای استفاده از پاجوش و برگ این گیاه بیشتر شده است، تصریح کرد: الان یک سال و نیم است که مشغول این کار هستم و مردم با خرید این گیاه برای درمان های پوستی، گزش حشرات، عرق سوز، درمان تبخال و شادابی پوست استفاده می کنند و برخی ها برای کاشت پاجوش آن در زمین خریداری می کنند.

وی با تأکید بر اینکه معمولا برای تولید به اندازه حجم یک خاور باید چهار هزار بوته این گیاه کاشته شود، اضافه کرد: از هر بوته آلوئه ورا که هفت، هشت برگ دارد هر بار می توان دوبرگ آن را کند چون تعادلش به هم می خورد.

پرورش دهنده گیاه آلوئه ورا با اشاره به اینکه طبق محاسبه کارشناسان چهار هزار گیاه آلوئه ورا را در یک هزار متر مربع زمین می توان کاشت، تصریح کرد: این تعداد گیاه را در ۲ کارخانه نیمه صنعتی هم می توان برقرار کرد، سال اول خرج کرد دارد، ۳۰تا ۳۵میلیون احداث گلخانه صنعتی اش خرج دارد و از آن به مدت هشت سال می توان استفاده کرد.

ملکی  با بیان اینکه یک گلخانه ای که احداث می کنید هشت سال جواب می دهد، اضافه کرد: پاجوش ها خوب به فروش می رسد و ۲ میلیون تومان در ماه برای یک فرد درآمد دارد درآمدزایی خوبی دارد.

 

 

** درآمد سال دوم هزینه های سال اول را جبران می کند

تولیدکننده گیاه آلوئه ورا با بیان اینکه درآمد سال دوم هزینه های سال اول را جبران می کند، تصریح کرد: سود خوبی دارد مثل سرمایه گذاری در مغازه است، گردش اقتصادی اش به این شکل است.

وی با اشاره به اینکه بنده هزار بوته  آلوئه ورا کاشته ام، اضافه کرد: پاجوش و برگ آن را یک بار برای تهران و مازندران به تعداد نیازشان فرستاده ام، ۳۰۰پاچوش هم به ماسال فرستادم.

ملکی با بیان اینکه کاشت این هزار بوته را یک نفر می تواند انجام دهد، تصریح کرد: اگر چهار هزار بوته کاشته شود مثل کشاورزی متغیر است که در کل کار مشخص می شود، وجین و کاشت و برداشت این هزار بوته از عهده یک نفر بر می آید.

 

 

** مشکل اصلی ما تضمین خرید است

وی با تأکید براینکه مشکل اصلی ما تضمین خرید است، اضافه کرد: استرس خرید کلی را دارم یک بار از بنده حدود یک تن برگ خریداری کردند می توانستم ۹ماه بعد یک تن و نیم هم بفروش برسانم.

تولیدکننده گیاه آلوئه ورا ادامه داد: این یک تن را با قیمت کیلویی هزار تومان خرید کردند خودشان هزار و ۲۰۰تومان به کارخانه فروختند، متوجه شدم که این خرید به یک عطاری تهرانی فروخته شد، هر سه برگ یک کیلو وزن دارد ، این یک کیلورا از من تولید کننده هزار تومان خریدند و عطار این ۱۸جعبه نزدیک به هزار تا را بین عطاری های دیگر هر کدام را چهار هزار تومان فروختند.

 

 

** دمنوش گل آلوئه ورا برای کاهش استرس و اضطراب

وی با اشاره به اینکه  این گیاه در سال یکبار گل هم می دهد، تصریح کرد: این گل زیبا و بلند مثل گل گاوزبان است و زرد رنگ است و آن را دم نوش می کنند و برای کاهش استرس و اضطراب مؤثر است.

تولیدکننده گیاه آلوئه ورا با بیان اینکه این گیاه برای دستگاه گوارش و دیابت بسیار مناسب است، اظهار کرد: چندین بار مصرف کردیم خیلی از دوستان و آشنایان با مراجعه به ما و مصرف این گیاه در درمان دیابت نتیجه بهتری گرفتند.

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه