سعید عزت الهی؛ یک قدم تا تاریخ‌سازی

چه بازگشت باشکوهی می‌شد اگر در لحظه مناسب فقط یک قدم عقب‌تر ایستاده بود. اگر یک قدم عقب‌تر بود امروز او زننده مهم‌ترین گل تاریخ تیم ملی فوتبال ایران بود اما امان از همین یک قدم لعنتی که همه رویاهای یک ملت را به باد داد.

سعید عزت الهی؛ یک قدم تا تاریخ‌سازی

به گزارش ۸دی، مدت‌ها بود از سعید عزت‌الهی چنین نمایشی ندیده بودیم. آخرین تصویری که از او در زمین فوتبال به یادمان مانده بود ضربه زدن به سر بازیکن تیم ملی کره جنوبی و اخراج از بازی بود. در بیرون از زمین اما تا دلتان بخواهد عزت‌الهی حضوری پررنگ داشت. فضای مجازی را قرق کرده بود و تا حد شاخ‌های مجازی اینستاگرام سقوط کرده بود. هر هفته یک استوری، یک عکس یا یک خبر جنجالی از او در فضای مجازی منتشر می‌شد و او را در کانون توجهات این دنیای بی در و پیکر قرار می‌داد. در تیم باشگاهی‌اش در روسیه هم کار خاصی نمی‌کرد. یا نیمکت‌نشین بود یا یک بازیکن معمولی در ترکیب اصلی که اتفاق خاصی را رقم نمی‌زد. همین داستان‌ها باعث شده بود تا خیلی زود از او ناامید شویم و او را هم یک استعداد هدر رفته و از دست رفته قلمداد کنیم. البته کارلوس کی‌روش همچنان به او اعتماد و اعتقاد داشت و عزت‌الهی هم به موقع به ترکیب تیم ملی برگشت. جای خالی‌اش البته در بازی مراکش زیاد حس نشد اما در برابر اسپانیا دیدیم که اگر او همیشه همینقدر آماده و با تمرکز در خدمت تیم ملی باشد چقد خیالمان راحت تر است. او بارها با بازیکنان اسم و رسم دار اسپانیا سرشاخ شد و با آنها جنگید. جزو ۵ بازیکن تیم ملی بود که بیش از ۱۰ کیلومتر دویدند و خسته نشدند. اما نقطه عطف بازی درخشان او همان صحنه گل مردودش بود. توپ را با شوتی محکم از بین پاهای داوید دخیا عبور داد و به تور دروازه اسپانیا چسباند و ایرانی ها را به آسمان فرستاد. ولی پرچم کمک داور اجازه تاریخ سازی را به ایران و عزت الهی نداد.

گل سعید در کازان مردود اعلام شد و این شاید یکی از تلخ ترین اتفاقات زندگی فوتبالی او باشد اما بازگشت موفق او به ترکیب تیم ملی می تواند خیلی زود تلخی این اتفاق را از بین ببرد. به شرطی که سعید برای همیشه زمین اینستاگرام را ترک کرده و به زمین بازی خودش یعنی زمین فوتبال برگشته باشد. او هنوز فرصت تاریخ سازی دارد و اگر در همین مسیر باقی بماند دیر یا زود یک اتفاق تاریخی را در فوتبال ایران رقم خواهد زد و جاودانه خواهد شد.

 

منبع: سازندگی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه