گزارشی از «پدر معنوی» کودکان «نبل و الزهرا»؛

«حاج‌عزیز» از ابوذر تا بوکمال / به «حضرت آقا» بگویید صد شاهرخ فدای شما

شهید سردار شاهرخ دایی پور پانزدهمین شهید مدافع حرم کرمانشاه که در سوریه به حاج عزیز معروف است روز گذشته در منطقه بوکمال به شهادت رسید و ثابت کرد در دفاع از اسلام مرز مطرح نیست.

«حاج‌عزیز» از ابوذر تا بوکمال / به «حضرت آقا» بگویید صد شاهرخ فدای شما

به گزارش ۸دی، روز گذشته مردم شهیدپرور کرمانشاه پانزدهمین شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب و اسلام کردند، شهید سردار پاسدار شاهرخ دایی پور از مستشاران ایرانی هستند که در سوریه حضور داشتند و در منطقه بوکمال بر اثر انفجار مین به فیض شهادت نائل آمدند.

شهید سردار دایی پور که از زمان شروع جنگ تحمیلی لباس سبز پاسداری از انقلاب و اسلام را بر تن کرده مسئولیت های فراوانی را در این سال‌ها بر عهده داشتند و همواره در مسیر جهاد و در خط ولایت و رهبری در دفاع از کیان اسلام و انقلاب در صف اول بودند و با شهادت خود در کیلومترها دورتر از وطن نشان دادند که دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسد.

 

در خط رهبری بمانیم نه جلوتر و نه عقب‌تر

محمد دایی‌پور، برادرزاده شهید دایی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این شهید بزرگوار بسیار مردم‌دار، خاکی و متواضع بود و اراده‌ای قوی داشت و هر تصمیمی که داشت انجام می‌داد تا به نتیجه برسد، حلال مشکلات و دست به خیر بود.

وی افزود: از سال ۵۹ و ۶۰ با آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافت و بعد از جنگ هم برای آموزش نیروهای حزب‌الله به لبنان رفت، بعد از بازنشستگی هم به آموزش پاسداران دعوت شد مشغول بود.

برادرزاده شهید دایی‌پور تصریح کرد: این شهید عزیز اجر و مزد ۴۰ ساله جهاد در دفاع از انقلاب و اسلام را گرفت و انصافاً هم جز شهادت چیزی نمی‌توانست اجر و مزد این مجاهدت‌ها باشد چون ایشان در راه جهاد پیر شدند.

محمد دفاع از انقلاب و اسلام را پیام شهادت ایشان ذکر کرد و افزود: وظیفه امروز ماست که در شرایط روز جامعه پیرو ولایت باشیم و در خط رهبری بمانیم نه جلوتر و نه عقب‌تر.

به حضرت آقا بگویید صدتا شاهرخ دیگر هست فدای شما

مجتبی دایی پور ، برادر شهید دایی پور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سوابق و فعالیت‌ها و مسئولیت‌ها فراوان این شهید بزرگوار در دفاع از انقلاب و اسلام اظهار داشت: ایشان اولین کسی بودند که در آموزش نیروهای حزب‌الله لبنان تانک‌های مرکاوا را منهدم کرد و تا قبل از آن این توان وجود نداشت.

وی گفت: ایشان بسیار مردم‌دار بودند و به واقع با رفتن ایشان پشت ما هم شکست، اما فدای سر حضرت آقا فدای خانم حضرت زهرا(س) فدای خانم حضرت زینب(س) فدای خانم حضرت رقیه(س).

مجتبی با بیان اینکه ایشان برای حفظ اسلام و انقلاب جانشان را فدا کردند و اگر لازم باشد ما هم این راه را می‌رویم، گفت: شهید از عاشقان و سرسپردگان حضرت آقا بود، وقتی رهبر امر میکردند پیگیر امر آقا می‌شد.

برادر شهید ادامه داد: الان همه ما وظیفه داریم جواب این خون را بدهیم و برای این کار باید ادامه دهنده این راه باشیم.

مجتبی گفت: فقط به حضرت آقا بگویید آقاجان صدتا شاهرخ دیگر هست فدای شما، به مردم هم بگویید پشت من برای برادرم شکست بخاطر آرامش و آسایش شما، منتی نیست مخلصتان هم هستیم اما از این خون به راحتی نگذرید، آقای مسئول شما هم فراموش نکنید که صندلی شما حاصل هزاران خون ریخته امثال شاهرخ است پس مدافعش باشید.

پیام شهادت: دفاع از اسلام مرز نمی‌شناسد

حاج جلیل کرم از همرزم شهید و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این شهید بزرگوار بعد از انقلاب و با شروع جنگ در عملیات مطلع الفجر و رمضان مشغول دفاع از میهن و اسلام شد تا لباس سبز پاسداری به تن کرد و در پادگان ابوذر مشغول خدمت شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: در اموری که به وی محول شد از خودشان ابتکار، شجاعت و شهامت نشان دادند و مسئولیت‌های فراوانی را گرفتند از جمله مسئول ضدزره و ادوات تیپ نبی اکرم (ص) در عملیات والفجر ۵ و والفجر در دیگر مناطق غرب، مسئول ادوات سپاه چهارم و قرارگاه نجف و مسئول ادوات و ضد زره یگان های موشکی سپاه بودند و بعد از جنگ هم تدریس در دانشگاه امام حسین و مسئولیت آموزش نیروهای حزب الله در لبنان به ایشان واگذار شد و در چند سال اخیر هم با توجه به اینکه سوریه مورد تهاجم قرار گرفت به عنوان مستشار نظامی در این کشور حضور یافت و فعالیت های فراوانی داشت و در روزهای گذشته هم در منطقه بوکمال به فیض شهادت نائل آمدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پیام شهدت ایشان این است که باب شهادت باز است و در دفاع از اسلام مرز مطرح نیست و این شهیدان با خونشان از کیان اسلام در هر جای دنیا دفاع می کنند تا پرچم اسلام برقرار و استوار بماند.

این هم‌رزم شهید افزود: شهامت و دلیری ایشان زبانزد بود و ترس در دلشان راه نداشت، از ورزشکاران قدیمی و کشتی گیر استان بودند و به ورزش باستانی اهمیت می‌دادند با توجه به قدرت بدنی و جسمانی در تمام رشته ها فعالیت داشتند و مدتی هم مسئول هیئت کشتی کرمانشاه بودند.

 

ماجرای حاج عزیز و تکفل کودکان نبل و الزهرا

یکی از فرماندهان و مستشاران ایرانی که در سوریه حضور دارد و از همرزمان شهید دایی پور بوده در گفتگوی تلفنی با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما در منطقه بوکمال چند روزی توفیق داشتیم در خدمت ایشان باشیم که در سوریه به «حاج عزیز» معروف بودند و بر اثر انفجار مین‌ کنار جاده‌ای ۲۳ در بوکمال به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: بچه‌های کرمانشاه در بوکمال فوق‌العاده بودند، من شنیده بودم که حاج عزیز چند تن از کودکان نبل و الزهرایی را تحت تکفل قرار داده بودند روحشان شاد.

منبع: مرصاد نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه