کی‌روش: به ناظر داوری گفتم اگر داور چهارم می‌خواهد مرا بزند مشکلی نیست!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ۵۰۰ بار صحنه گل سعید عزت‌اللهی به اسپانیا را دیده است و همچنان روی تصمیمات دوگانه داور اوروگوئه‌ای اصرار دارد.

کی‌روش: به ناظر داوری گفتم اگر داور چهارم می‌خواهد مرا بزند مشکلی نیست!

به گزارش ۸دی، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: بخشی از کارهای ریکاوری‌مان باقی مانده است. تعدادی از بازیکنان باید تمرین ریکاوری را پشت سر بگذارند و یک‌سری دیگر هم باید آخرین تمرین خود را در مسکو انجام دهند. ما روز دوشنبه بازی مهمی در پیش داریم.

وی با اشاره به دیدار تیم ملی برابر پرتغال در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تصریح کرد: در هشت سالی که در ایران حضور دارم، جذاب‌ترین، مهم‌ترین و دشوارترین بازی را برابر پرتغال داریم. این دیدار پلی برای صعود به دور دوم خواهد بود و بازیکنان کار بزرگی را در پیش دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه ایران در آستانه بازی تاریخی قرار دارد، گفت: بله، دیدار با پرتغال مهمترین بازی ما خواهد بود. ما خودمان اجازه حضور در جام جهانی را گرفتیم و خودمان برای آن جنگیدیم. فراموش نکنید که پیش از اینکه به اینجا بیایم، هیچ‌کسی این آرزو و رؤیا (صعود به دور بعد) را برای ما متصور نبود. فرصت انجام سه بازی در جام جهانی را خودمان به‌دست آوردیم و خوشبختانه این رؤیا زنده است. این موضوع (صعود به دور بعد) مسئله خاص و متفاوت برای فوتبال ایران خواهد بود.

کی‌روش در واکنش به اینکه بحث‌هایی در رابطه با داوری بازی با پرتغال وجود دارد، چرا که برخورد داور اوروگوئه‌ای دیدار ایران ــ اسپانیا با ملی‌پوشان ایرانی خوب نبود، گفت: ما مربیان در موضع خوبی نیستیم که در مورد داوری صحبت کنیم. بازی با تیم‌های بزرگی چون اسپانیا و آرژانتین آن‌قدر برای مربیان سخت است که در این شرایط توقع از داوران این است که دانش‌ها و توانایی لازم برای قضاوت را داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بازی مقابل اسپانیا داورانی از آمریکای جنوبی که اسپانیایی‌زبان بودند، انتخاب شدند. بازیکنان اسپانیا دائم با داور صحبت کرده او را تحت تأثیر قرار می‌دادند. رفتار داور دوگانگی مشهودی داشت، چرا که وقتی با بازیکنان اسپانیا صحبت می‌کرد، با محبت حرف می‌زد، اما کارت‌های نابه‌جایی به بازیکنان ما داد و رفتار خشن و غیرقابل قبولی داشت، حتی کارم با داور چهارم به جایی رسید که به ناظر داوری گفتم اگر من را می‌خواهد بزند، مشکلی نیست، اما در رفتار با بازیکنان ما دوگانگی مشهود بود.

این مربی پرتغالی همچنین تصریح کرد: هنوز علت خلق سیستم ویدئوچک داوری را نمی‌دانم، چون باید جلوی خطاهای انسانی را می‌گرفت. روز گذشته ۵۰۰ بار صحنه گل را دیدم و نفهمیدم معیارهای دوگانه این داور چه بود! البته من نباید راجع به این مسئله صحبت کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در رابطه با ادامه همکاری‌اش با تیم ملی، خاطرنشان کرد: الآن زمانی نیست که درباره آینده صحبت کنیم، باید در مورد حال صحبت کنیم. درست است، ما صحبت‌های رسمی با هم داشتیم، اما الآن می‌خواهم راجع به حال و دیدار با پرتغال تمرکز کنم. بین من و فدراسیون فوتبال مشکلی نیست، اما اگر بخواهم توافقی با فدراسیون ایران داشته باشم، نباید همان اتفاقات جام جهانی برزیل و روسیه بیفتد و همان افرادی که همیشه به برنامه‌های تیم ملی لطمه می‌زنند، دوباره این کار را تکرار کنند. مسئله مهم در حال حاضر، بازی با پرتغال است و اجازه دهید برای این بازی تمرکز کنم. وقت برای آینده بسیار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه