آیت الله مکارم شیرازی:

حفظ وحدت در جامعه اسلامی ضروری است

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: امروز حفظ وحدت اسلامی یکی از ضرورت های جوامع اسلامی بشمار می رود و باید این اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

حفظ وحدت در جامعه اسلامی ضروری است

به گزارش ۸دی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از نخبگان علمی و روسای دانشگاه های سوریه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی برای تقابل با دشمنان اسلام،در سخنانی اظهار کرد:امروز حفظ وحدت اسلامی یکی از ضرورت های جوامع اسلامی بشمار می رود و باید این اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت بین مسلمین مورد تاکید آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که راه نجات و نصرت اسلام در گرو حفظ وحدت است.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نخبگان علمی کشور سوریه یادآور شد: امروز شاهد هستیم که در نتیجه غفلت از اتحاد کشورهای اسلامی، دشمنان راه نفوذ را در پیش گرفته و به دنبال استعمار کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حفظ وحدت شاهد موفقیت ها و پیروزی هایی در کشور سوریه هستیم، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بر مسئله جهاد تاکید شده است و جهاد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی مورد تاکید قرار گرفته است و جهادی که همراه با اخلاص باشد نصرت را به دنبال دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نصرت مسلمین در سایه اتحاد و انسجام مسلمانان تحقق می یابد، یادآور شد: در صورت عدم انسجام وحدت شاهد تسلط دولت های اجنبی بر مسلمانان خواهیم بود.

منبع: موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه