یادمان‌ “حشمت جنگلی” در رشت احداث می‌شود

مراسم کلنگ‌زنی احداث ایجاد یادمان‌های جدید آرامگاه دکتر حشمت جنگلی و شهدای گمنام بوستان ملت شهر رشت برگزار شد.

یادمان‌ “حشمت جنگلی” در رشت احداث می‌شود

به گزارش ۸دی،‌ مراسم کلنگ‌زنی احداث یادمان‌های جدید آرامگاه دکتر حشمت و شهدای گمنام بوستان ملت شهر رشت پیش از ظهر امروز با حضور شهردار،‌ اعضای شورای شهر و رئیس سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهرداری رشت به‌عنوان مجری طرح برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم اظهار داشت:‌ آرامگاه دکتر حشمت رشت در دو دوره مختلف دستخوش تغییر و تحولاتی شد و امروز برای سومین مرتبه طرح احیاء آن در شمایلی جدید در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفته است.

محمدحسن عاقل‌منش ساماندهی و نصب المان‌های جدید آرامگاه دکتر حشمت و شهدای گمنام را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: ‌اجرای این پروژه‌ها براساس دستورالعمل‌های جدید و با تأمین اعتبارات و بودجه آن به سازمان سیما‌،‌ منظر و فضای سبز شهرداری رشت محول شده است.

وی با بیان اینکه دکتر حشمت جزء هشت مبارز نخستی بود که با میرزاکوچک‌خان بیعت کرد بیان داشت:‌ وی به همراه دیگر یاران صدیق میرزا کوچک‌خان جنگلی برای آزادی مردم گیلان از یوق استبداد داخلی و استعمار خارجی پایه‌های هیئت اتحاد اسلام را بنا نهادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت دکتر حشمت را یک مبارز مسلمان و آزادیخواهی تمام عیار خطاب کرد و افزود:‌ ۹۹ سال قبل وی را با دست‌های بسته به پای چوبه اعدام آوردند اما تا آخرین لحظه از یاری میرزا و آرمان‌های نهضت عقب‌نشینی نکرد.

عاقل‌منش احداث آرامگاه این شهید گرانقدر اسلام را مایه روشنگری در نسل جوان دانست و تصریح کرد:‌ با احیاء چنین فضاهایی در سطح شهر رشت مردم و جوانان با اتفاقات عصرهای پیشین بیشتر آشنا می‌شوند و مفاخر ارزشمند گیلان را از یاد نمی‌برند.

وی علت تأخیر اجرای پروژه احداث آرامگاه دکتر حشمت را نیز برشمرد و اظهار داشت: طرح احیای آرامگاه دکتر حشمت قرار بود در اردیبهشت امسال آغاز و اجرایی شود اما به علت آماده نبودن نقشه نتوانستیم از اعتبارات سال ۹۶ جهت ساخت آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت پاسداشت مقام شهدا را از اهم واجبات عنوان کرد و ابراز داشت:‌ طرح اصلاح بافت اطراف آرامگاه دکتر حشمت نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته و پس از انجام مطالعات به‌زودی به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرعامل سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این مراسم خاطرنشان کرد:‌ یک سال از زمان تدفین شهدای گمنام در محل بوستان ملت شهر رشت می‌گذرد که با تصویب هیئت امناء یادمان‌های شهر رشت، ساخت یادمان جدید آن به این سازمان محول شد.

علیرضا محجوب زمان احداث این پروژه توسط سازمان سیما ‌و منظر شهرداری رشت را اعلام کرد و افزود:‌ طبق بررسی‌های انجام شده و با توجه به اینکه مقدمات و بودجه طرح کاملاً فراهم شده است انتظار داریم در پایان ۶ ماه این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان سیما،‌ منظر و فضای سبز شهرداری رشت خاطرنشان کرد: ‌علاوه بر این طرح قرار است پروژه یادمان شهدای مسکن مهر رشت نیز پس از بررسی و انجام طراحی‌های اولیه توسط هیئت امناء یادمان‌های شهدا جهت اجرا به این سازمان واگذار شود.

محجوب ساخت انواع المان‌ و یادمان‌های شهدا در شهر رشت را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ اعتبارات و ردیف بودجه‌ای که برای ایجاد طرح یادمان شهدای گمنام بوستان ملت شهر رشت در نظر گرفته شده در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش تسنیم،‌ در مراسم احداث آرامگاه جدید شهدای گمنام بوستان ملت شهر رشت و احیاء مزار دکتر حشمت، که علاوه بر شهردار و اعضای شورای شهر رت جمعی از مردم و شهروندان نیز حضور داشتن، پس از نواخته شدن سرود ملی ‌کشورمان و برگزاری تئاتر آئینی کلنگ اجرای عملیات این طرح‌ها به زمین زده شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه