امام جمعه رشت:

ننگ است برای مدیران ما که اشرافی زندگی کنند/ هزینه سفرهای غیرضرور نمایندگان و مسئولان از جیب مردم می رود

امام جمعه رشت با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس عزل و نصب نیست بلکه تصویب قوانینی است که درد مردم را دوا کند و رسیدگی به پروژه های استانی است، گفت: ننگ است برای مدیران ما که اشرافی زندگی کنند.

ننگ است برای مدیران ما که اشرافی زندگی کنند/ هزینه سفرهای غیرضرور نمایندگان و مسئولان از جیب مردم می رود

به گزارش خبرنگار ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه قبل از ماه رمضان تصمیم گرفتیم بحثی از نظام خانواده در اسلام را مطرح کنیم، اظهار کرد: امروز دشمن از سویی دشمن خانواده ها را هدف قرارداده اشت و از سوی دیگر وقتی انسان علت ناهنجاری ها را بررسی می کند می بیند که ریشه در درون خانواده دارد.

وی با بیان اینکه تحقیقات میدانی و دینی نشان می دهد ۸۰ درصد مشکلات اجتماعی و همچنین رفتارهای نیک ریشه در خانواده دارد، گفت: اگر پدران و مادران ما رفتارهای دینی را در خانواده ترویج داده و به فرزندان انتقال دهند آسیب ها و ریزش های جامعه کم می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: حتی مسیولانی که بعدها دچار ریزش شدند نشان می دهد این ها در روزهای نخستین ورودشان به جامعه از آن تربیت های الهی بهره مند نشده بودند و از آن پیرایشی که باید برخوردار شوند نشدند و اگر ریزش مسئولان را داشتیم به خاطر غفلت در خانواده و غفلت در شکل گیری زندگی اجتماعی و تربیتی آن هاست.

امام جمعه رشت افزود: در بستر های جامعه شاهد مسایلی شدیم که دیدیم برخی ازمدیرانی که خود در کسوت مسیولان بودند نیز اعتراف می کنند اگر من در خانواده ای تربیت می شدم که مرا از امروزم مطلع می کرد به اینجا نمی رسیدم.

وی با بیان اینکه فقط دانش مهم نیست بلکه هدایت و تربیت در روزهای نخست زندگی مهم است که می تواند آینده را تدبیر کند.

آیت الله فلاحتی افزود: خداوند در مورد آل فرعون می فرماید: آل فرعون یقین داشتند به کتاب الهی و اینکه این کتاب را موسی برای آن ها آورده بود ولی در عین حال آن را انکار می کردند پس در کنار علم و دانش تربیت صحیح و نظارت درست از روزهای نخست زندگی و از روزهای اولیه ورود به اجتماع مهم است.

 

** همیشه نیازمند تربیت هستیم

وی با تأکید بر اینکه ما همیشه نیازمند تربیت هستیم، بیان کرد: اگر سفارش شده ایم به اینکه هر شب ۵۰ آیه قرآن بخوانیم یکی از دلایلش تربیت مستمر است.

امام جمعه رشت با اشاره به حدیثی از رسول الله (ص) افزود: پیامبر می فرمایند نمازهای پنجگانه به مثابه ۵ بار شستشو در آبی است که انسان را متوجه خدا می کند و توجه به خودسازی می دهد.

وی با بیان اینکه انسانی که ۵ بار اهدنا الصراط المستقیم می گوید او را متوجه یک نکته مرکزی می کند،  گفت: مانند ورزشکاری که ۱۰ قالب یخ را روی هم می گذارد و آن را می شکند این نشانه قدرت او نیست نشانه تمرکز او بر نقطه مرکزی است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه همه نیازمندیم کسی بالا دست ما باشد و از صبح تا شب ما را متذکر کند به انچه که باید، گفت: وظیفه داریم به همه مردم و مسیولان توصیه و تذکر دهیم و شما هم به فرزندان و اطرافیانتان این اصول را متذکر شوید.

وی با بیان اینکه خطبه ۱۳۲ نهج البلاغه می گوید مؤمنان تقوی پیشه کنید و کسی که تقوی پیشه کند در کارش موفق می شود، بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند: اگر تلاش کنید حدود و قوانین الهی را رعایت کنید من علی هم می پذیرم که در قیامت ضامن شما باشم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه دوم نماز، گفت: مناسبت های هفته پیش رو زیاد است اما درنظر داریم در این مجال به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس اشاره کنم.

وی ادامه داد: این سخن من نیست این سخن همه دردمندان جوامع بشری و خردمندان است که رهبر معظم انقلاب سکان دنیا را به عهده گرفته است و مورد توجه مستضعفان بشریت با هر کیش و آیینی است.

 

** رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ۶ گلایه و ۵ راهکار داشتند

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرمایشات ایشان را در ۳ بخش خلاصه می کنم، گفت: رهبر انقلاب در ابتدا از جایگاه رفیع مجلس تجلیل می کنند همانطور که امام فرمود مجلس عصاره فضایل ملت است یعنی مردم صاحب حکومتند و اگر این مردم نبودند ما اینجا نبودیم

وی با تأکید بر تلاش مسئولان برای حل مشکلات مردم، گفت: این مردم همه دردهای خودشان را مخفی نگه داشته اند و مردم اهل بصیرتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: به طوری که من رصد کردم رهبر انقلاب ۶ گلایه و ۵ راهکار داشتند به بیان این موارد پرداخت و گفت: اولویت ها را بسنجید برخی مصوبات نه اینکه اولویت ندارد بلکه تاثیر منفی هم دارد.

**قوانینی برای خانواده مصوب می شود که متأثر از فرهنگ غربی است

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند: برخی قوانینی که تصویب می شود برای خانواده ها است اما متأثر از فرهنگ و قوانین غربی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: مجلس از رعایت نشدن قانونی که برای گرفتن مالیات از خانه های خالی مصوب شده بود گلایه می کند که این قانون عمل نمی شود اما شما به عنوان مجلس برای عملی شدن این قانون چه کار کردید؟!

وی عدم حضور برخی از نمایندگان در جلسات کمیسیون ها را یی دیگر از گلایه های رهبر انقلاب برشمرد و گفت: برخی گزارشات که از کمیسیون ها می آید نشان می دهد که نمایندگان در این جلسات حضور ندارند در حالی که باید نمایندگان حضور همه جانبانانه داشته باشند مردم رای دادند که نمایندگانشان در این جلسات و کمیسیون ها حضور داشته باشند.

** وظیفه نمایندگان عزل و نصب نیست بلکه تصویب قوانینی است که درد مردم را دوا کند

وی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس عزل و نصب نیست بلکه تصویب قوانینی است که درد مردم را دوا کند و رسیدگی به پروژه های استانی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اشرافی گری در جامعه اسلامی ننگ است، تصریح کرد: ننگ است برای مدیران ما که اشرافی زندگی کنند، ننگ است برای مدیران که سر سفره هایی با غذاهای رنگارنگ و کذا و کذا بنشینند.

وی ادامه داد: آیا مردم ما هزاران هزار شهید داده اند و هنوز هم دارند می دهند که مسیول ما اینطور زندگی کنند؟!

امام جمعه رشت افزود: این عرضم دستاویز نشود که برخی سودجویان و کلاشان سوءاستفاده کنند و همه مسیولان را متهم کنند مسیولان دست پاک فراوان داریم اما یک مسیول هم بخواهد ایجاد زخم کند همان زخم سرایت می کند

 

** هزینه سفرهای غیر ضرور نمایندگان و مسئولان از جیب مردم می رود

وی به تذکر رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس با این عنوان که از سفرهای غیر ضرور بکاهید اشاره کرد، گفت: من نمی دانم چقدر این ها سفر می کنند که رهبر انقلاب می فرمایند: “بکاهید!”؛ این هزینه ها همه از جیب مردم می رود پس به مردم پاسخ بدهید.

امام جمعه رشت با اشاره به بیان راهکارها از زیان رهبر انقلاب، گفت: اولویت ها را بسنجید راهکار این است که قوانینی تصویب شود برای اینکه درهای کشور به روی واردات بی رویه بسته شود.

وی گفت: مردم فرانسه باور کردند که جنس داخلی با ۵ درصد افزایش قیمت بخرند ولی خارجی وارد نکنند.

 

** گاهی شاهد تصمیماتی هستیم که خالی از سواد است

امام جمعه رشت به توجه رهبر انقلاب به مسائلی همچون معهدات بین المللی اشاره کرد و گفت: چرا سازمان های جهانی و صهیونیست ها برای مبارزه با پولشویی تصمیم بگیرند چرا مجلس ما قانون تصویب نمی کند ما در کشورمان از غنای علمی، دینی و اندیشه برخورداریم و می توانیم خودمان در این باره قانون تصویب کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: مجلس بر عملکرد مسیولان نظارت کند زیرا شاهد تصمیماتی هستیم که سواد در آن نمی بینیم مثل همین الان که طرح نظارت بر عملکرد وزارت ورزش و جوان مصوب شده است.

 

** تصمیمات باید با مشاوره استاندار و نماینده رهبری گرفته شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تصمیمات باید با مشاوره با استاندار و نماینده رهبری گرفته شود، گفت: استاندار چشم دولت و نماینده رهبر چشم رهبری در استان است و باید در این تصمیمات از ورزشکاران و جوانان عرصه ورزش هم نظر خواست.

وی در ادامه به تجلیل رهبر انقلاب به بازی خوب ملی پوشان فوتبال ایران در مقابل اسپانیا اشاره کرد و گفت: ما هم از قهرمانان مان در عرصه های بین المللی تشکر می کنم و هم از ورزشکاران هم استانی مان که اخیرا به لیگ وارد شدند و به زودی بازی های لیگ آغاز می شود تشکر می کنم و بر حمایت از این تیم تأکید می کنم.

وی با بیان اینکه راهکار بعدی مورد توجه رهبر انقلاب این است که نمایندگان باید انقلابی عمل کنند، تصریح کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس فرمایشات رهبر انقلاب را نصب العین قرار دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه