سردار منتظرالمهدی در رشت:

امنیت کشور نتیجه رشادت های مردان بزرگی است که نام و یادشان آرامش بخش است

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه شهدا تا آخرین نفس ایستادند تا امروز ما بمانیم، گفت: امنیت جاری در کشور نتیجه رشادت های آن مردان بزرگ و بزرگواری است که نام و یادشان آرامش بخش ماست.

امنیت کشور نتیجه رشادت های مردان بزرگی است که نام و یادشان آرامش بخش است

به گزارش خبرنگار ۸دی، سردار منتظرالمهدی شامگاه پنج شنبه در یادواره شهید خوش خلقت در مسجد صاحب الزمان (عج) رشت، اظهار کرد: روزگارانی بر ما گذشت که با بهترین انسان های روی زمین هم نفس و هم سفر بودیم.

وی با بیان اینکه شهدا تا آخرین نفس ایستادند تا امروز ما بمانیم، گفت: امنیت جاری در کشور نتیجه رشادت های آن مردان بزرگواری است که نام و یادشان آرامش بخش است.

معاون اجتماعی ناجا با طرح این سؤال که شهدا چه کردند که پذیرفته شدند، گفت: آن ها محاسنی داشتند که خدا آن ها را خرید.

منتظرالمهدی با بیان اینکه شهدا قیام و قعودشان برای خدا بود، گفت: این فرازی از وصیت نامه امام خمینی (ره) است زیرا شهدا فقط برای خدا کار کردند و به هیچ چیز جز رضای خدا نیاندیشیدند.

وی با اشاره به تقوا و خودسازی شهدا، یکی از راه های خودسازی را مناجات های شبانه و شب زنده داری دانست و افزود: همه چیز رمزش در این شب زنده داری هاست که شهدا به درستی این رمز را بلد بودند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه شهدا کمر شیطان را به خاک مالیدند و آن را ضربه فنی کردند، گفت: خاک کردن حریف کار سختی است اما شهدا شیطان را خاک کردند.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه اخلاق شیطان سواری گرفتن از انسان است، بیان کرد: شهدا توکل شان فقط به خدا بود و لاغیرو این خصوصیتی است که ما هم باید داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شهدا در کار خیر سبقت می گرفتند و از کاری به کار دیگر می شتافتند، آن ها در نردبان تقوا بر بالاترین پله ها بودند و به عمل خودشان متکی بودند و باهوش بودند و توشه آخرتشان را در همین چندصباح زندگی دنیا جمع کردند.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه دوستی که تا آخر با انسان است عمل انسان است، گفت: دوست دیگری هم داریم که دوست نیمه راه است و آن مال و ثروت است زیرا در هنگام مرگ همه داشته هایمان را باید بگذاریم و برویم.

وی با بیان اینکه سومین دوستی که تا در قبر با انسان ها هستند دوستان و خویشاوندان است، گفت: خصوصیات بارز دیگر شهدا این است که حرص دنیا را نمی خوردند و خودشان را بزرگ نمی پنداشتند.

وی با اشاره به زمان شهادت شهید خوش خلقت، بیان کرد: این شهید بزرگوار در آخرین لحظات جنگ و بعد از ایراد قطعنامه در پاسگاه زید شلمچه به شهادت رسیدند و جز آخرین کسانی بودند که جواز شهادت گرفتند

سردار منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: یکی از مکان هایی که می شود راه شهدا را ادامه داد همین محفل های شهدا است.

به گزارش ۸دی در پایان این مراسم از خانواده شهیدان خوش خلقت، علی محمدی و خوش نشین تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه