بازگشت روزهای بدون بارش/کسری ۶۰ میلیمتری باران در ایران نسبت به سال قبل

ثبت ۱۶۶.۶ میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۶.۱ میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش ۲۶.۳درصدی بارشها و کسری ۵۹.۵ میلیمتری است.

بازگشت روزهای بدون بارش/کسری ۶۰ میلیمتری باران در ایران نسبت به سال قبل

به گزارش ۸دی، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۶) تا ساعت ۱۸:۳۰ روز بیست و هشتم خردادماه میزان بارش های کشور به ۱۶۶.۶ میلیمتر رسید. میزان بارش ها در فاصله عصر روز ۲۸ خرداد تا عصر روز ۲۹ خرداد ثابت ماند چرا که حتی یک قطره بارش نیز در این زمان ۲۴ ساعته در ایران نبارید.

ثبت ۱۶۶.۶ میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۶.۱ میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش ۲۶.۳درصدی بارشها در سال جاری است. به عبارتی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل هنوز ۵۹.۵ میلیمتر کسری بارش داریم.

از مجموع ۱۶۶.۶ میلی‌متر بارش ایران، ۸.۲ میلی‌متر در ۲۹ روز ابتدایی خردادماه ۹۷ باریده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (اول تا بیست و نهم خرداد ۹۶) تنها ۰.۸ میلی‌متر بارش در ایران ثبت شده بود.

همچنین میزان بارشهای ایران در مدت مشابه در ۴۹ سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط ۲۳۶.۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارشهای سال جاری، از کاهش ۲۹.۶درصدی بارش‌ها در سال آبی ۹۷ ــ ۹۶ حکایت دارد.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور “رامسر ــ صفارود” در استان مازندران با ثبت ۹۶۱ میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور “هوشک ــ سراوان” در استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۳.۳ میلی‌متر بارش بوده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه