استاندار گیلان خبرداد:

انجام تفاهم اولیه بین وزارت راه و بانک تجارت برای تکمیل آزادراه رشت

استاندار گیلان از انجام تفاهم اولیه بین وزارت راه و شهرسازی و بانک تجارت برای تکمیل مسیر باقی مانده آزاد راه قزوین – رشت خبر داد.

انجام تفاهم اولیه بین وزارت راه و بانک تجارت برای تکمیل آزادراه رشت

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری پس از جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های استان گیلان که در دفتر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم نامه اولیه بین بانک تجارت، سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه منعقد شد.

وی افزود: تا هفته آینده در جلسه دیگری که با حضور مسئولان مرتبط این نشست برگزار می‌شود، این تفاهم‌نامه نهایی خواهد شد و به دنبال آن بلافاصله فراخوان برای گرفتن پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آغاز می شود.

استاندار گیلان ادامه داد: اجرای این پروژه باید به گونه ای باشد که لاین برگشت در محدوده رودبار، همزمان با لاین رفت به بهره‌برداری برسد.

سالاری تصریح کرد: مسیر برگشت محور قزوین – رشت در محدوده رودبار هزینه ای کمتر دارد که باید همزمان آن را با مسیر رفت انجام دهیم تا برای مردم، مشکلی ایجاد نشود.

استاندار گیلان ادامه داد: در حال حاضر برخی از نقاط این مسیر مواج شده و امکان واژگونی خودروها وجود دارد از این رو، بایستی هرچه سریع‌تر نواقص را اصلاح کنیم.

وی به مراحل نهایی پروژه راه آهن قزوین-رشت اشاره و خاطرنشان کرد: برای نیازمندی های اعتباری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست کردند که نقدینگی و اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا زودتر کار به اتمام و پروژه به بهره‌برداری برسد که موافقت شد.

سالاری به نیاز دسترسی های محلی راه آهن رشت – قزوین نیز اشاره و اضافه کرد: باید از همین زمان کنونی، مشکل دسترسی های محلی را با پیش‌بینی منابع برطرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نیازمندی های رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت از لحاظ اعتبارات گفت: قرار شد اعتبارات بین سال های ۹۷ و ۹۸ تقسیم شود و رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت کرد که از محل منابع بودجه ای، اوراق مشارکت، مشارکت استانی و مشارکت بخش خصوصی اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا بتوانیم گام های موثری را برای ساماندهی رودخانه های یادشده و نیز تالاب عینک رشت برداریم.

استاندار گیلان اضافه کرد: پروژه ها را به طور دقیق زمان بندی می کنیم و می کوشیم با اولویت بندی، آنها را به نتیجه برسانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه