عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

اقدامات دولت در زمینه برچسب‌گذاری محصولات تراریخته کفایت نمی‌کند/ دلالان سود بیشتری دریافت می‌کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت اقداماتی در زمینه نظارت بر واردات محصولات تراریخته و برچسب گذاری آنها انجام داده است؛ اما کفایت نمی‌کند.

اقدامات دولت در زمینه برچسب‌گذاری محصولات تراریخته کفایت نمی‌کند/ دلالان سود بیشتری دریافت می‌کنند

به گزارش ۸دی، علی اکبری درخصوص نظارت بر واردات محصولات تراریخته، اظهار داشت: در قانون برنامه ششم توسعه آمده است که دستگاه‌های مسئول کاملا کنترل‌های لازم را انجام دهند، محصولات تراریخته‌ای که وارد کشور می‌شوند باید برچسب داشته تا مردم بتوانند آنها را تشخیص دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برچسب گذاری‌ها به حد لازم صورت نمی‌گیرد و این موضوع دارای اشکال است، گفت: در بازار یکی از مشکلات ورود دلالان در هر زمینه‌ای است و این واسطه‌ها هستند که قیمت‌ها را بازی می‌دهند.

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه واردکننده و یا تولید کننده اصلی میزان سودی را که دلالان دارند را کسب نمی‌کنند، ادامه داد: دولت اقداماتی در زمینه نظارت بر واردات محصولات تراریخته و برچسب گذاری آنها انجام داده است؛ اما کفایت نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در زمینه تولید داخل اگر زنجیره تولید کامل شود منافع آن به تشکلی که این زنجیره را ایجاد کرده است بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: در زمینه واردات نیز باید نظارت‌ها اعمال شود و در ورودی‌ها نیز کنترل‌های لازم را در زمینه برچسب گذاری که قانون مشخص کرده است اعمال شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه