تجهیز گمرکات و مرزها ۷۰ درصد ورود مواد پیش‌ساز مخدر را کاهش داد

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف ٢١٢ تن انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: با تجهیز گمرکات و مرزها، حدود ٧٠ درصد از ورود مواد پیش‌ساز مخدر به کشور جلوگیری شده ‌است.

تجهیز گمرکات و مرزها ۷۰ درصد ورود مواد پیش‌ساز مخدر را کاهش داد

به گزارش هشت دی،‌پرویز افشار روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر (۲۶ ژوئن، پنجم تیر ماه) افزود: مجموع کشفیات مواد مخدر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد داشته است.

 وی ادامه داد: از مجموع کشفیات دستگاه‌های مقابله‌ای (٢١٢ تن)، ۱۹۷ تن مربوط به کشفیات پلیس مواد مخدر است.

افشار با اشاره به کاهش چشمگیر ورود مواد پیش ساز به کشور اظهار داشت: کنترل بیشتر مبادی ورودی و تغییر الگوی مصرف از شیشه به گل باعث شد تا سیر پیش سازها به کشور کمتر شود و در این زمینه مقابله سرسختی داریم.

وی درباره استان هایی که بیشترین میزان کشفیات را داشته اند، گفت: استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، تهران، اصفهان، یزد، گلستان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب بیشترین کشفیات را داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: سهم سه استان اولویت دار در کشف مواد مخدر (سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان) ۵۶ درصد از مجموع کشفیات است.

افشار با تاکید بر هوشیاری و حساسیت بیشتر نسبت به مصرف قرص های روانگردان گفت: کشف این قرص ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد داشته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به رشد سه درصدی توقیف خودروهای حمل مواد اشاره کرد و افزود: کشف سلاح نیز ٨٠ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه