هشدار روسیه درباره آماده‌سازی سناریوی جدید شیمیایی علیه سوریه

وزارت خارجه روسیه از احتمال وقوع حملات شیمیایی جدید در سوریه خبر داد که هدف از آن، متهم کردن دمشق به دست داشتن در این حملات و بهانه قرار دادن آن برای حمله به سوریه است.

هشدار روسیه درباره آماده‌سازی سناریوی جدید شیمیایی علیه سوریه

به گزارش ۸دی، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) درباره طرح حمله شیمیایی در سوریه با هدف ضربه زدن به دولت این کشور هشدار داد.

«ماریا زاخاروفا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «تدارکاتی با هدف تحریکات جدیده برای انجام حملات شیمیایی در سوریه وجود دارد؛ می‌خواهند دمشق را دوباره متهم به [استفاده از سلاح شیمیایی] کنند».

او افزود: «بعد از دور جدید، انتظار داریم بار دیگر ادعاهایی در ارتباط با استفاده سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان از سوی مقامات سوریه مطرح شود».

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه این گونه اقدامات درخواستی بوده و هزینه آن نیز پرداخت شده است، تصریح کرد که « ما پیشاپیش درباره [احتمال وقوع این گونه حملات] را گوش‌زد می‌دهیم تا جلوی آن‌ها گرفته شود».

کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا طی یک سال گذشته، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان خود در «خان شیخون» و «غوطه شرقی دمشق» متهم کرده و براساس این گونه ادعاهای واهی و اثبات نشده، پایگاه‌های هوایی و مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه یک هفته پیش از حادثه حمله شیمیایی مشکوک در غوطه شرقی که سه کشور آمریکا، فرانسه و آمریکا به دنبال آن مشترکا حملات محدودی علیه مواضع سوریه انجام دادند، درباره سناریو مخالفان سوری در رابطه با حملات شیمیایی هشدار داده بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه