مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان:

“دوربین‌ ثبت سرعت” در تمام محورهای اصلی گیلان نصب شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در تمام محورها و راه‌های اصلی و شریانی گیلان نصب شدند.

“دوربین‌ ثبت سرعت” در تمام محورهای اصلی گیلان نصب شد

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در راستای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید از سال گذشته تاکنون اقدام به نصب و جانمایی دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در تمامی راه‌های شریانی استان کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر و طبق آمارها ۱۷۰ شرکت حمل و نقل داخلی کالا،‌ ۱۳۲ شرکت حمل و نقل داخلی مسافر و حدود ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا و مسافر گیلان فعالیت می‌کنند.

نازک‌کار به آمار افراد شاغل در حوزه حمل و نقل استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ با در نظر گرفتن آمارهای موجود در حال حاضر تعداد شاغلان فعال در بخش مربوط به حمل و نقل استان گیلان به صورت مستقیم و رسمی حدود ۱۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

وی آمارهای غیررسمی از تعداد شاغلان حوزه حمل و نقل گیلان را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ به صورت غیررسمی هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر استان گیلان مشغول فعالیت هستند که این موضوع از لحاظ ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان به برنامه‌های این اداره کل در راستای جانمایی علائم جاده‌ای اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به موقعیت استراتژیک استان گیلان و گردشگرپذیر بودن آن برنامه‌های مربوط به نصب و تعمیر علائم جاده‌ای به طور مستمر انجام می‌شود.

نازک‌کار نصب علائم جاده‌ای را بر اساس پیش‌بینی طرح‌های عمرانی و تزریق اعتبارات لازم دانست و عنوان کرد:‌ اداره کل راهداری گیلان هر ساله با یک برنامه‌ریزی مدون نسبت به تعویض،‌ اصلاح و به روزرسانی علائم ایمنی در طول محورهای استان اقدام می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه جانمایی علائم جاده‌ای انجام شد ابراز داشت:‌ ارتقای ایمنی جاده‌ها همواره از اهداف اصلی این اداره کل بوده و هست بنابراین امسال نیز برنامه‌های مربوطه با جدیدت دنبال می‌شود.

وی به برخی از اقداماتی که در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و محورهای استان گیلان انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در طول سال گذشته و سه ماهه امسال نسبت به خط‌کشی حدود ‌هزار و ۵۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی استان گیلان اقدام کرده‌ایم.

نازک‌کار از تهیه و نصب علایم جاده‌ای در مکان‌های تعیین شده به تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ عدد خبر داد و تصریح کرد:‌ تهیه و نصب نیوجرسی،‌ نصب گارد ریل در نقاط پرتگاهی به میزان ۱۵ کیلومتر و اجرای سیستم روشنایی در ۵.۳ کیلومتر از جاده‌های استان از دیگر این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان به نصب تعداد ۱۰۰ دستگاه چراغ چشمک‌زن اشاره کرد و افزود:‌ علاوه بر این روش‌های نوین،‌ با نصب دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در حال حاضر تمامی راه‌های شریانی گیلان تحت پوشش این نوع سیستم کنترل قرار دارند.

نازک‌کار با تأکید بر اینکه استفاده از نیوجرسی‌های مفصلی و لولایی نقش به‌سزایی در ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش‌ تلفات جاده‌ای دارد بیان داشت:‌ تاکنون نسبت به نصب این مدل از نیوجرسی‌ها در سطح بیش از ۱۰ کیلومتر از آزادراه‌های استان گیلان اقدام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه