مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

کار فرهنگی امری جمعی است/ فعالیت ها به دور از گرایش های سیاسی انجام شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با اشاره به سه اصل مورد انتظار از مدیران برای اداره هر چه بهتر مجموعه، قانون مداری، عدالت محوری، نگاه حرفه ای را از مهم ترین این انتظارات برشمرد.

کار فرهنگی امری جمعی است/ فعالیت ها به دور از گرایش های سیاسی انجام شود

به گزارش ۸دی، هادی نوری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر سئولیت را امانتی از سوی مردم به مدیران دانست و با بیان اینکه اگر در مدت مسئولیت خدمات ما مثبت نباشد عرصه برای ماندن نیست، اظهار کرد: اصول مدیریتی می گوید باید جابجایی صورت بپذیرد تا فضایی جدید در بدنه مجموعه ها حاکم و اثرات مثبت این تغییرات احساس شود.

وی در ادامه با تمجید از عملکرد۱۰ ساله زهرا اخوان در مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر از تغییر در این شهرستان بعنوان استفاده از تجربه مدیریتی وی و نیز بهره مندی از فضایی نو برای استمرار این فعالیت ها یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در این نشست با اشاره به سه اصل مورد انتظار از مدیران برای اداره هرچه بهتر مجموعه، قانون مداری، عدالت محوری، نگاه حرفه ای را از مهمترین این انتظارات برشمرد.

نوری با بیان اینکه نباید در فضای جدید حاکم در حق افراد تبعیض روا شود گفت: اصل عدالت محوری مهمترین رکن در اصل مدیریت است.

بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی افراد به فعالیت بپردازیم

نوری همچنین نگاه حرفه ای و توجه به شایستگی های افراد در انجام امور را مهم ارزیابی کرد و بیان کرد: همه باید درک کنیم که در یک مجموعه با منابع مالی، انسانی و جایگاه حقوقی فعالیت می کنیم و باید در چارچوبی مشخص بدون در نظر گرفتن سن و جنس و گرایش سیاسی افراد به فعالیت بپردازیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، قانون مداری و رعایت قوانین حاکم بر مجموعه و حرکت در مبنای آن را از مهمترین خواسته های خود از مدیران عنوان کرد و افزود: کار فرهنگی امری جمعی است و از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر خواست همچون گذشته به رئیس جدید این شهرستان کمک کنند.

در این نشست زهرا اخوان نیز با قدردانی از حمایت و همیاری کلیه کتابداران و مسئولین کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر، مسئولین شهرستان و استان در مدت حضور ۱۰ ساله خود از سال ۱۳۸۷ تا به امروز در مجموعه، دستاورد حضور خود در را رشد فضای مطالعاتی شهرستان رودسر و ایجاد۳ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان عنوان کرد.

اخوان همچنین از پیشرفت ۷۰درصدی پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی واجارگاه به دست خیر کتابخانه ساز را از دیگر اقدامات خود در این برشمرد. وی پیگیری دریافت دو زمین مناسب برای احداث کتابخانه عمومی در اینده را نیز دستاورد دیگری از حضور خود توصیف کرد.

در ادامه این نشست محمد حسین موقری میانده طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر معرفی شد.

رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر نیز در مراسم معارفه خود بر استفاده از تجربیات ارزشمند زهرا اخوان و نیز مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان برای پیشبرد اهداف مجموعه تاکید کرد.

گفتنی است محمد حسین موقری دانش آموخته رشته صنایع و پیش از به عنوان کتابدار و مسول امور اداری و مالی کتابخانه های عمومی شهرستان رودسر فعالیت داشته است.

بازدید از پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی واجارگاه از دیگر برنامه های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سفر به شهرستان رودسر بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه