روسیه خواهان افزایش تولید نفت اوپک است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش ایران نسبت به درخواست عربستان و روسیه برای افزایش تولید اوپک، از علاقه روس‌ها برای گسترش بازار صادراتی و افزایش تولید نفت، بر خلاف تصمیم قبلی اوپک سخن گفت.

روسیه خواهان افزایش تولید نفت اوپک است

به گزارش هشت دی،هدایت الله خادمی، با اشاره به نقش منفی عربستان در اوپک، گفت: عربستان در گذشته نیز موجب ضرر بسیاری به خود و سایر کشورهای اوپک و کاهش شدید قیمت نفت بوده است.

وی افزود: هم اینک ترامپ تلاش دارد اوپک افزایش تولید را در پیش گیرد و عربستان نیز اقدامات مخرب خود را آغاز کرده است تا افزایش تولید را در دستور کار قرار دهد و جوابگوی کاهش صادرات نفت ایران باشد.

خادمی در عین حال چنین تصمیمی را نیازمند اجماع تمامی کشورهای اوپک خواند و تصریح کرد: گاه کشورها این قوانین را نقض کرده و افزایش تولید داشته اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عربستان بارها تصمیم جمعی اوپک را زیر پا گذاشته است، گفت: عربستان جز کشورهای وتو کننده است و این مسئله یک مشکل در میان کشورهای عضو اوپک می باشد.

خادمی یادآور شد: اگر کشورهای اوپک خواهان اتخاذ تصمیم درباره کشور متخلف باشند، نیازمند اجماع نظرات هستند و حتی اگر کشور خاطی این نظر را وتو کند، اقدامی موثر صورت داده نمی شود.

وی همچنین درباره نقش روسیه در اوپک گفت: روسیه ۱۸ درصد بازار گاز جهان را در دست دارد ولی ما تنها بالغ بر ۱ درصد از این سهم را دارا هستیم.

خادمی اضافه کرد: روسیه گاز خود را از طریق لوله به چین انتقال داده و حتی هزینه های این انتقال بر عهده چین بوده است و بازاری مطمئن برای روس ها ایجاد شده است.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: روسیه در این زمینه علاقه مند به نبود سقف فروش است تا بتواند نفت خود را به میزان بیشتری به فروش برساند.

منبع: تجارت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه