شهردار رشت باید به یک سؤال و ۱۰ تذکر شورا پاسخ دهد/ شورا و شهرداری حافظ منافع مردم هستند

سخنگوی شورای اسلامی رشت گفت: شهردار باید به یک سؤال و ۱۰ تذکر شورا با هدف تنویر افکار عمومی پاسخ دهد.

شهردار رشت باید به یک سؤال و ۱۰ تذکر شورا پاسخ دهد/ شورا و شهرداری حافظ منافع مردم هستند

به گزارش ۸دی نیوز، فاطمه شیرزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح سؤال از شهردار رشت چند ماهیست که مطرح شده است، افزود: در چهل و دومین جلسه صحن شورای اسلامی شهر رشت که سی و یکم فروردین ماه سال جاری به صورت عادی برگزار شد، این موضوع مطرح و یک سؤال به همراه ۱۰ تذکر به شهردار اعلام وصول شد.

وی با اشاره به اینکه این یک سؤال  و ۱۰ تذکر امروز اول اردیبهشت ماه ۹۳ به صورت کتبی از سوی رئیس شورای شهر به شهردار ابلاغ می‌ شود، اظهار داشت: بر اساس قانون شهردار رشت باید در مدت ۱۰ روز برای پاسخگویی در صحن شورای اسلامی شهر حاضر شود.

عضو هیئت ‌رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه این کلان شهر باید بر محور قانون و رضایتمندی شهروندان اداره شود، ادامه داد: این موضوع مهم مورد توجه نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، در تعامل اعضای شورای شهر و شهردار رشت با هدف اجرای سیاست‌ گذاری‌ ها و برنامه‌ های طراحی شده در راستای تحقق شعار امسال تأکید کرد.

شیرزاد افزود: امید می‌ رود تعامل، همدلی، همکاری و همفکری اعضای شورا با یکدیگر و شهرداری موجب اجرای به موقع پروژه‌ها، مدیریت جهادی در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و مالی، زیباسازی، ترافیک و فراهم سازی فضاهای تفریحی و ورزشی برای شهروندان رشت شود.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده در تحقق مسیر مشخص شده در سال ۹۳ مؤثر است، اظهار داشت: شهروندان رشت منتظر برداشتن گام‌های مؤثر و بلند از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: شهرداری ها به‌عنوان نخستین سازمان خدمات‌رسان هستند که در تعامل با سایر ارگان‌ها در حوزه‌های شهری نقش‌آفرینی می‌کنند.

شیرزاد با بیان اینکه شهرداری‌ ها باید با شوراهای اسلامی شهر به عنوان  منتخبان مردم تعامل نزدیک داشته باشند و از این ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات خود بهترین بهره را ببرند، افزود: شورای اسلامی شهر نیز به عنوان نهاد سیاست‌ گذاری وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری را برعهده دارد و شهردار نیز باید همیشه آماده پاسخگویی در برابر شورای اسلامی شهر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شورا و شهرداری حافظ منافع مردم هستند، یادآور شد: سؤال مطرح شده از شهردار رشت در مورد سازمان اتوبوسرانی بوده و ۱۰ تذکر نیز در مواردی مانند آسفالت، جمع آوری آب‌ های سطحی، حقوقی و مالی و غیره مطرح شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جلالی
این [...] که همیشه دوست داره خودشو مطرح کنه و رو انتن باشه.
در حاشیه