هشدار، چهار زانو نشستن ممنوع

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین‌المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: نشستن چهار زانو و دو زانو خطر ابتلا به ساییدگی مفصل زانو را به همراه دارد.

هشدار، چهار زانو نشستن ممنوع

به گزاش ۸دی، دکتر علیرضا اشرف در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین‌المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران ساییدگی زانو را جزو یکی از شایع ترین بیماری های اسکلتی- عضلانی ایرانیان دانست و افزود: متاسفانه ایرانیان به دلیل سبک غلط نشستن از جمله چهار زانو و دو زانو همواره در معرض ابتلا به ساییدگی زانو هستند.

وی افزود: علاوه بر این عدم استاندارد بودن سرویس‌های بهداشتی ایرانی که افراد را مجبور به چهار زانو نشستن می‌کند، عاملی برای تشدید بروز این بیماری است.

این استاد و مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نشستن چهار زانو ۹ برابر وزن کل بدن به زانوها فشار وارد می‌کند، یادآور شد: همه مردم باید سبک صحیح نشستن را بیاموزند و به شدت از نشستن به مدل چهار یا دو زانو خودداری کنند.

وی افزود: افراد علاوه بر رعایت سبک نشستن، با نرمش صحیح زانوها می‌توانند از بروز ساییدگی زانو پیشگیری کنند.

اشرف با تاکید براینکه اصول نرمش زانو باید توسط متخصصان طب فیریکی به مردم آموزش داده شود، افزود: افراد در مراحل اولیه می‌توانند با نگه داشتن زانو به مدت ۱۰ ثانیه به فاصله ۲۰ سانتی از سطح بدن به سمت بالا زانوهای خود را نرمش دهند.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین‌المللی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: متاسفانه ساییدگی زانو قابل درمان نیست و افراد صرفا با رعایت موارد فوق می‌توانند از بروز آن پیشگیری کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: داروهایی که برای بیماران مبتلا به ساییدگی زانو تجویز می‌شود، صرفا جنبه کنترل کننده درد را دارد و در درمان قطعی آن نقشی ندارد. به هیچ روشی نمی‌توان‌ مفصلی که دچار ساییدگی شده را به حالت اولیه بازگرداند.

بنابر اعلام روابط عمومی طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، وی افزود: بیست و یکمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ۲۷ تا ۲۹ دیماه در سالن همایش های رازی برگزار می شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه