مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

خسارات به‌جا مانده از سیل گیلان به ۲۰۰ میلیارد ریال رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت:‌ خسارات ناشی از سیل و رانش زمین در مناطق شرقی گیلان تاکنون به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

خسارات به‌جا مانده از سیل گیلان به ۲۰۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش ۸دی، محمد اکبرزاده اظهار کرد:‌ تاکنون سیل و رانش زمین در اشکورات رودسر آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های منطقه وارد کرده است به طوری‌ که برآورد اولیه آن حدود ۲۰۰ میلیارد ریال رقم زده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از موفقیت عملیات امداد و نجات سخن گفت و افزود:‌ نخستین مرحله از عملیات کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان حادثه سیل و رانش زمین در کاکرود اشکورات رودسر با همکاری نیروهای جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی با موفقیت به اتمام رسید.

اکبرزاده به جلسات متعددی که برای بررسی حادثه سیل تاکنون تشکیل شده‌اند اشاره کرد و بیان داشت:‌ در جلسه ستاد بحران،‌ اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به عنوان اداره معین تعیین شد تا کارهای خدمات‌رسانی و مابقی امور تحت هدایت و مدیریت این اداره کل روند خود را طی کنند.

وی آمار قطعی فوت شدگان را ۴ نفر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ با وجود استقرار تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در منطقه حادثه‌دیده و استمرار عملیات تجسس به جز یک مورد هنوز نشان خاصی از مفقودان حادثه سیل و رانش زمین در کاکرود اشکورات رودسر به‌دست نیامده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از قطعی راه ارتباطی ۷۰ روستا خبر داد و تصریح کرد:‌ با تلاش جمعی نیروهای حاضر در محل توانستیم با وجود همه مشکلات موجود از جمله ادامه رانش زمین در منطقه،‌ راه عبوری موقت را برای ساکنان و اهالی با موفقیت ایجاد کنیم.

اکبرزاده در مورد احداث جاده اصلی که در حادثه سیل اخیر تخریب شده ‌است نیز عنوان کرد:‌ سه گزینه و مسیر برای این منظور پیشنهاد داده شد که پس از بررسی کارشناسی و مشخص شدن ویژگی‌های هرکدام در نهایت یکی از مسیرها جهت احداث جاده مواصلاتی انتخاب می‌شود.

وی به روند پیشرفت احداث سایر راه‌های فرعی که روستاها را به هم مرتبط می‌کند اشاره کرد و ابراز داشت:‌ پس از انجام بررسی‌های علمی و نهایی شدن گزارش مشاوران راه و زمین‌شناسی ساخت و احداث جاده فرعی که ارتباط سه روستا را برقرار می‌کند را آغاز می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان نحوه امداد‌رسانی به مناطق سیل‌زده اشکورات را برشمرد و عنوان کرد:‌ عملیات امدادرسانی به مردم و اهالی منطقه و توزیع اقلام خوراکی،‌ آب و سایر موارد دیگر تاکنون از طریق هلی‌کوپتر انجام شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

اکبرزاده با تأکید بر اینکه فعلاً قطعی آب شرب و برق در منطقه نداریم افزود:‌ امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل و رانش زمین تا این لحظه به‌صورت زمینی و هوایی به انجام رسیده است و با یاری خداوند متعال تا به این لحظه توانستیم از بخش عظیمی از مشکلات موجود با موفقیت عبور کنیم.

وی تخریب ۴ منزل مسکونی در کاکرود اشکورات رودسر را قطعی اعلام کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر ساکنان این منازل و ساختمان‌های تخریب شده را در مدرسه روستای “زیاز” اسکان داده‌ایم تا با آرام شدن وضعیت و برقراری ثبات در منطقه حادثه‌دیده نسبت به احداث و بازسازی منازلشان اقدام کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از اعطای تسهیلات بلاعوض به روستائیان حادثه‌دیده اشکورات خبر داد و افزود:‌ پس از برقراری ثبات لازم در منطقه و قطع شدن پدیده رانش زمین با شناسایی محل‌های ایمن،‌ تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن روستایی به اهالی اعطا می‌شود.

اکبرزاده تخلیه روستاهای در معرض آسیب رانش زمین را منتفی دانست و اظهار داشت‌:‌ طبق گزارش‌ و بررسی‌های انجام شده سیل و رانش زمین در منطقه اشکورات رودسر تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات زیربنایی و سایر حوزه‌ها و بخش‌های دیگر وارد آورده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه