سفر حج این بار با طعم “کالای ایرانی”

مسؤل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران از برگزاری “نمایشگاه حج با طعم کالای ایرانی” ویژه حج تمتع ۹۷ خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز برای نخستین بار است که همانند یک پکیج کامل، تمام امکانات قبل و بعد از سفر را برای حجاج فراهم کرده است

سفر حج این بار با طعم “کالای ایرانی”

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی از برگزاری “نمایشگاه حج با طعم کالای ایرانی” خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین این بار میزبان یاوران حجاج بود.

وی افزود: مدیریت حج و زیارت استان قزوین با ابتکار زیبای خود با هماهنگی نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین اقدام به برگزاری نمایشگاه ویزه زائران حج ۹۷ و برگزاری همایش یاوران حجاج در سالن اجتماعات نمایشگاه کرد و ما نیز به همراه مدیر حج و زیارت استان قزوین و جمعی از مسئولان استانی و مدیران کاروان‎های حج سال جاری از این نمایشگاه بازدیدی داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‎ابراهیمی اظهار داشت: این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار شده است که اتفاق بسیار خوب و مبارکی است که حجاج می توانند ملزومات مورد نیاز قبل و بعد از سفر خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید نماینده محترم ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشویق زائران برای خرید در ایران در دستور کار مجموعه ها قرار گرفته است.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران افزود: تمام مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه مخاطبان خود را شناسائی کرده و جامعه مخاطبین، فروشندگان را بر روی جنس های خاص متمرکز می‌کنند که یک نقطه قوت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت و کیفیت کالاهای ایرانی، مزایای خرید کالای ایرانی توسط حجاج مستلزم فرهنگ‌سازی است که در این راستا بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طی دستورالعمل‎هایی به تمام روحانیون کاروان‎ها و مدیران سازمان حج و زیارت استان ها، ترویج خرید کالای ایرانی توسط زائرین توصیه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌ابراهیمی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده نزدیک در ارتباط با حج و خرید کالای ایرانی شاهد تحولات اساسی خواهیم بود، گفت: با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی و با توجه به اعزام ۸۰ هزار زائر، در صورت ترویج این فرهنگ، شاهد تحولی اساسی در سیستم اقتصادی حجاج خواهیم بود.

وی یادآور شد: پس از بیانات مقام معظم رهبری رویکرد حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به سمت خرید کالای ایرانی است، این نمایشگاه نیز برای نخستین بار است که همانند یک پکیج کامل، تمام امکانات قبل و بعد از سفر را برای حجاج فراهم کرده است و می‌تواند همانند نمایشگاه‌های فروش بهاره و پاییزه هر سال برگزار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه