اجساد یکی از مفقود شدگان سیلاب رحیم آباد رودسر پیدا شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: شب گذشته اجساد یکی از مفقود شدگان وقوع سیلاب عصر جمعه منطقه اشکورات رودسر پیدا شد.

اجساد یکی از مفقود شدگان سیلاب رحیم آباد رودسر پیدا شد

به گزارش ۸دی، عباس صابر اظهار کرد: جسد یافت شده متعلق به یک بانو و غیرقابل شناسایی است که برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی ارجاع شد .
وی تصریح کرد: این جسد حدود ۴۰ کیلومتر دورتر از محل وقوع حادثه پیدا شده و نیروهای تجسس همچنان برای یافتن اجساد دیگر و مفقودان احتمالی در تلاش هستند.
وی با ابراز امیدواری به این که سیلاب مفقود دیگری نداشته باشد ، اضافه کرد: با گذشت پنج روز از زمان وقوع این حادثه ، کسی گزارشی از مفقود شدن آشنایان و بستگان شان نداده است.
صابر یادآور شد: شدت بارندگی که عصر جمعه گذشته به مدت ۲۰ دقیقه بارید ،به حدی بود که منجر به وقوع سیلاب و بدنبال آن منجر به رانش شد.
وی اضافه کرد: خانه های چهار خانواده ای که در بستر رودخانه واقع بود ، گرفتار سیلاب شد که متاسفانه بدنبال آن چهار نفر شامل دوخانم و یک کودک ( مادر بزرگ، مادر و نوه ) از یک خانواده و یک مرد از خانواده دیگر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
وی افزود: همچنین منازل چهار خانوار روستایی دیگر نیز در معرض خطر رانش قرار داشتند که به همین دلیل این قسمت تخلیه شد و آنها نیز اسکان موقت یافتند.
صابر گفت: در حال حاضر جهت کارهای زیربنایی مشاور در حال بررسی ابعاد رانش و چگونگی انجام کار در این منطقه است.
وی با اشاره به قطع بودن راه ارتباطی ۷۰ روستای منطقه تصریح کرد: راه جایگزین شوئیل – آسمانرود تا زمان احداث مسیر معرفی شده است.
باران شدید عصر روز جمعه گذشته موجب طغیان رودخانه ، و رانش زمین در منطقه کاکرود از توابع شهرستان رودسر شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و به گفته محلی ها ؛ چندین خودرو و گردشگران حاضر در بستر خشک رودخانه ، گرفتار سیلاب و رانش زمین شدند.
همچنین وقوع این سیلاب منجر به رانش زمین در محور فرعی اشکورات به قزوین در محل روستای کاکرود به طول ۴۰۰ متر از مسیر شد و ارتباط راه حدود ۷۰ روستای این منطقه را قطع کردکه در حال حاضر مسیر شوئیل- آسمانرود به عنوان راه جایگزین محور مسدود شده معرفی شده است.
بنیاد مسکن به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است .
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی ، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه