ترامپ چین را به اعمال ۲۰۰ میلیارد تعرفه‌های گمرکی جدید تهدید کرد

رئیس جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.

ترامپ چین را به اعمال ۲۰۰ میلیارد تعرفه‌های گمرکی جدید تهدید کرد

به گزارش هشت دی،به نقل از راشاتودی، “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ “رابرت لایتیزر” نماینده تجاری آمریکا را مامور کرده که ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مشخص کند که تحت تعرفه ۱۰ درصدی گمرک قرار بگیرند.

ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تعرفه های جدید در صورتی که چین رویکرد خود را تغییر ندهد و همچنان به اعمال تعرفه های جدیدی که چند روز پیش بر کالاهای آمریکایی اعلام کرده ادامه دهد، اعمال خواهد شد.

جمعه گذشته چین در واکنش به وضع تعرفه‌های ۲۵درصدی آمریکا بر حدود ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور، تصمیم به اقدام متقابل گرفت.

مطابق مصوبه دولت ایالات متحده، این کشور تعرفه‌های وارداتی جدیدی بر محصولات صنعتی چین از جمله هوافضا، رباتیک و تولیدات صنایع خودروسازی اعمال خواهد کرد. دستور دونالد ترامپ برای آغاز رسمی جنگ تجاری و اعمال قوانین ضد دامپینگ در حالی صورت گرفت که صداهای مختلفی از داخل کابینه وی شنیده می‌شود چنان‌که استیون مانوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا مخالف این جنگ تجاری است.

در همین راستا دولت چین نیز اعلام کرد در برابر وضع تعرفه‌های جدید آمریکا بر ۱۱۰۰ کالای صادراتی این کشور به ایالات متحده، به اقدامی متقابل دست خواهد زد. به‌گفته مقامات اقتصادی چین، تعرفه‌های آنها علیه کالاهای وارداتی آمریکایی در دو مرحله اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه