رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان:

پروانه کسب نانوایی های بی کیفیت تعلیق خواهد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با بیان اینکه با افزایش قیمت نان در استان موافقت نشد، گفت: پروانه کسب نانوایی های بی کیفیت تعلیق می شود.

پروانه کسب نانوایی های بی کیفیت تعلیق خواهد شد

به گزارش هشت دی، گزارش دوشنبه شب روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، حاکیست؛ فرهاد دلق پوش در جلسه تنظیم بازار استان افزود: دستور العمل و روش اجرایی برخورد با نانوایان متخلف در استفاده از جوش شیرین و رعایت نکردن موازین بهداشتی بویژه کیفیت نان به تمامی نهادهای نظارتی مرتبط ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار کرد: با توجه به عرضه آرد یارانه ای به نانوایان ، قوت غالب مردم جامعه می باشد ، در حال حاضر با در خواست افزایش قیمت انواع نان از جانب رئیس اتحادیه نانوایان مخالفت شد؛ بنابراین به قیمت کنونی ، به مردم عرضه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت الزام ارائه فاکتور به مصرف کنندگان تصریح کرد: برای هر کالایی که با ارزش پانزده هزار تومان به بالا در صورت در خواست مشتری ، صاحبان صنوف ملزم به صدور فاکتور هستند.
دلق پوش با بیان اینکه نرخ نان از سال ۹۳ ، تغییری نکرده است ، اظهار کرد: این کالا در جامعه ما از جمله محصولات استراتژیک است و بر خلاف افزایش قیمت های خدمات رسان به پخت نان از جمله حمل و نقل و انرژی ، افزایش قیمت آن در شرایط فعلی موجب نارضایتی مردم جامعه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر کارگروه تنظیم بازار استان درباره تشدید نظارت بر کیفیت پخت نان بیان کرد: براساس این مصوبه مرکز بهداشت استان ملکف به ارائه گزارش بازدیدهای دوره ای در خصوص کیفیت نان و وضعیت استفاده از جوش شیرین می باشد.
سه هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی در گیلان وجود دارد که ۶۵ درصد بربری و مابقی سنگک، تافتون و لواش هستند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه