این افراد از سهام عدالت حذف می شوند!

مشاور رئیس سازمان خصوص سازی گفت: تنها دفاتر منتخب پیشخوان دولت امکان انجام مراحل واگذاری سهام عدالت را به وراث دارد.

این افراد از سهام عدالت حذف می شوند!

سید جعفر سبحانی در گفتگو با خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین زمان برای ارائه شماره شبا توسط مشمولین بیان کرد: از مجموع ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت حدود ۲.۵ میلیون نفر متوفی، ۳۹.۵ میلیون نفر شماره شبا ارائه داده اند و در این میان هنوز ۷.۵ میلیون نفر از مشمولین لاتکلیف هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که تا خرداد ماه شماره شبا ارائه نکنند منصرف محسوب می‌شوند، گفت: این موضوع در حد یک پیشنهاد است و هنوز جزئیات آن به طور قطع مشخص نشده است و هر اقدامی در این راستای باید با مصوبه شورای عالی اصل ۴۴ صورت گیرد.

مشاور رئیس سازمان خصوص سازی در این باره افزود: هنوز تصمیم قطعی در خصوص مشمولینی که هنوز شماره شبا ارائه نکرده اند گرفته نشده و تمامی موارد ذکر شده در حد پیشنهاد است و اگر قرار بر اجرایی شدن باشد قبل از آن به مردم به صورت کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

سبحانی تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی هیچ گونه ساز و کاری برای شناسایی وراث صاحبان سهام عدالت فوت شده در اختیار ندارد رایزنی هایی با دفاتر پیشخوان دولت انجام شده که این دفاتر با دریافت مدارک حصر وراثت از وارثین افراد فوت شده سهام عدالت این افراد را بین وراث تقسیم کند.

وی در این باره افزود: تنها دفاتر منتخب پیشخوان دولت امکان انجام مراحل واگذاری سهام عدالت را به وراث دارد که از روز ۱۶ تیر که همان روز آغاز اجرای این طرح است این دفاتر هم از طریق دفتر مرکزی پیشخوان دولت و هم از طریق سایت سازمان خصوصی سازی معرفی می شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن تاکید بر حضور تمامی وراث یا وکلای آنها در دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: مدارک لازم برای دریافت سهام عدالت افراد فوت شده گواهی حصر وراثت و مدارک شناسایی تمامی وراث یا وکلای آنها با وکالت نامه محضری می باشد.

سبحانی عنوان کرد: بعد از ارائه مدارک به دفاتر پیشخوان دولت، وراث می توانند با کد شبا قبلی خود حق السهم خود از سهام عدالت فرد فوت شده را بدون هیچ مشکلی دریافت کنند ضمناً در صورت تمایل در همان دفاتر پیشخوان و هنگام ارائه مدارک وراثت ،وراث می توانند سهم خود را به یک یا چند نفر بخشیده و یا از دریافت آن خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که موفق به ثبت نام در سامانه سهام عدالت برای دریافت سود نشده اند باید منتظر ارائه مجوز برای ثبت نام باشند، گفت: مجوز ثبت نام مشمولان جدید زمانی صادر می‌شود که تکلیف تمامی ۴۹ میلیون مشمول ثبت نام شده، مشخص شود.

مشاور رئیس سازمان خصوص سازی با تاکید بر اینکه سود سهام عدالت مشمولانی که تا ششم اردیبهشت امسال شماره شبای ثبت شده آن‌ها در سامانه مورد تایید قرار گرفته، پرداخت شده است، افزود: برخی از مشمولان که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند تا پایان خردادماه سال جاری باید نسبت به اعلام آن به سامانه اقدام کنند.

سبحانی در انتها با اشاره به اینکه باید تکلیف سود سهام عدالت ۹۵ باید هر چه سریعتر مشخص شود، خاطر نشان کرد: از اول تیرماه به مدت دو هفته سامانه سهام عدالت شماره شبای مشمولان را دریافت نخواهد کرد.

اقتصادنیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه