این مرد در وسوسه صیغه یک زن در دام شومی افتاد!

مردی که به ربات تلگرامی اعتماد کرده بود، با خالی شدن حساب بانکی اش روبرو شد.

این مرد در وسوسه صیغه یک زن در دام شومی افتاد!

به گزارش ۸دی، سردار ناصر اصلانی ، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در این باره گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس  فتا در ارومیه مبنی برکلاهبرداری افراد ناشناس و برداشت از حساب بانکی وی به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری کلاهبرداران در دستور کار ماموران قرارگرفت.

سردار ناصر اصلانی در ادامه با بیان اینکه شاکی با عضویت در یک ربات صیغه یابی در شبکه اجتماعی تلگرام   اطلاعات حساب بانکی خود را وارد و مبلغی در جهت ثبت نام پرداخت کرده است افزود: شاکی بعد از مدتی متوجه برداشت مبلغ ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب خود شده است.

وی با تاکید براینکه با بررسی‌های فنی و پلیس مشخص شد ۴ نفر متخصص هکر با تشکیل اکیپ حرفه‌ای و ایجاد “ربات صیغه یابی فیک” در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به سرقت  اطلاعات حساب بانکی افراد می‌کردند تصریح کرد: با تلاش‌های شبانه روزی پلیس هر ۴ متهم مورد نظر پرونده در شهرستان تبریز شناسایی و با اخذ نیابت‌های قضایی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آذربایجان غربی با بیان اینکه متهمان تا قبل از دستگیری موفق به برداشت وجه از ۳۵ کارت بانکی شده بودند و از برداشت وجوه مابقی حساب‌ها پیشگیری شد اظهار کرد: در جریان رسیدگی به پرونده مشخص شد متهمان از طریق ایجاد این ربات جعلی اطلاعات حدود ۳۰۰ فقره کارت بانکی را درسراسر کشور به سرقت برده و از حساب‌های انان اخذ موجودی کرده بودند.

سردار اصلانی ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: به هیچ وجه به نرم افزار‌هایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی که در فضای مجازیانتشار یافته اعتماد نکنید، زیرا این صفحات کلاهبرداری بوده و منجر به سرقت از حساب بانکی شما می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه