خواص پوست پرتقال خشک شده

پرتقال از خانواده مرکبات است که بد نیست بدانید حتی پوست خشک شده ان نیز دارای فوایدی است

خواص پوست پرتقال خشک شده

به گزارش ۸دی، پرتقال سرشار از ویتامین سی است که برای سیتم ایمنی بدن نقشی پر رنگ را بر عهده می گیرد. اما خوب است بدایند پوست پرتقال نیز دارای خواص نابی است که می توانید آن را خشک کنید و از خواص پوست پرتقال خشک شده بهره ببرید.

خواص پرتقال برای سلامتی:
پرتقال و سکته:

بر اساس گفته های موسسه قلب در آمریکا، خوردن ترکیباتی که در مرکباتی همچون پرتقال و گریپ فروت یافت می شود می تواند خطر ابتلا به سکته را در زنان کاهش دهد. افرادی که مقادیر زیادی از مرکبات را مصرف می کنند ۱۹ درصد کمتر از سایر افراد به سکته مبتلا می شوند.
خواص پرتقال برای فشار خون:

مصرف سدیم اندک برای کاهش فشار خون ضروری است. با اینحال افزایش مصرف پتاسیم می تواند به اندازه این موضوع مهم باشد. بر اساس نظرسنجی های انجام شده، کمتر از ۲ درصد از بزرگسالان آمریکا ۴۷۰۰ میلی گرم از این ماده را که مورد نیاز است در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف پتاسیم کافی باعث می شود خطر مرگ ناشی از هر شرایطی تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

خاصیت پرتقال برای سرطان:

بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است، مصرف موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی می تواند خطر توسعه سرطان خون را در کودکان کاهش دهد. از آنجایی که پرتقال منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد سرطان می شوند کمک کند. با اینکه مصرف ویتامین C کافی به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و بسیار مفید است، اما مقادیری که برای مقاصد درمانی برای سرطان مورد نیاز است فراتر از مصرف خوراکی آن خواهد بود. مصرف فیبر بالا از طریق میوه ها و سبزیجات نیز می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین سی از شما در برابر آسیب‌ رادیکال آزاد محافظت می‌کنند. مسئله اینجاست که بدن ما این ویتامین را به‌طور طبیعی تولید و ذخیره نمی‌کند، ما مجبوریم آن را از منابع خارجی تهیه کنیم، مانند غذا و مکمل‌ها. به همین دلیل مکمل‌های ویتامین سی تا این حد متداول بوده و در حجم زیاد به‌فروش می‌رسند.

اما برای بسیاری از افرادی که از خوراکی‌های اصلاح ژنتیکی شده اجتناب می‌کنند، مکمل ویتامین سی یک مسئله بغرنج است؛ بیشتر این مکمل‌ها از عناصر اصلاح ژنتیکی شده ساخته می‌شوند.

خوشبختانه، مکمل ویتامین سی را می‌توانید به راحتی در خانه بسازید که نسبتا ارزان هم است. تمام چیزی که به آن نیاز دارید این است که پوست‌ پرتقال‌های ارگانیک را دور نیاندازید تا آنها را به مکمل ویتامین سی تهیه شده در خانه تبدیل نمایید.

طرز تهیه مکمل پوست پرتقال خشک شده:
مواد لازم: پوست پرتقال‌های ارگانیک
شما همچنین به یک دستگاه خشک‌کن، مخلوط‌ کن و یک کیسه خلاء نیاز دارید.

دستورالعمل:

پوست پرتقالی که می‌خورید را نگه دارید؛ البته باید از پرتقال‌های ارگانیک استفاده کنید تا سموم و آفت‌کش‌ها وارد پوست پرتقال نشده باشند. این پوست‌ها را روی سینی خشک کن بگذارید سپس با دمای ۱۰۰ درجه فارنهایت حدود بیست و چهارساعت خشک‌شان کنید.

از مخلوط کن برای پودر کردن پوست‌های خشک شده استفاده کنید تا کاملا نرم شوند. این پودر پوست پرتقال را می‌توانید در ظرف یا کیسه‌ای که هوا به آن وارد نمی‌شود در جای خشک و خنک نگه دارید.

پوست مرکبات نسبت به خود میوه، حاوی ویتامین سی بیشتری در هر گرم می‌باشد. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و گوناگون به نام فلاوونیدها می‌باشد، مثلا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گریپ فروت، لیمو و پوست نارنگی و پرتقال.

نارینگین که فراوان‌ترین فلاوونید موجود در مرکبات است حتی می‌تواند آسیب‌های سلولی ناشی از تابش اشعه را کاهش دهد. و فلاوونیدهای موجود در پوست مرکبات خواص دیگری هم دارد که بعضی از آنها می‌توانند در مبارزه با انواع خاصی از سرطان موثر باشند. بهره بردن از خواص ویتامین سی با استفاده از پوست مرکبات کار ساده‌ای است و نیازی هم به مکمل‌های بازاری نیست.
پوست خشک شده مرکبات را وارد رژیم غذایی‌تان کنید

البته، خوردن پوست خشک شده مرکبات می‌تواند ناخوشایند باشد، مزه خوبی ندارد اما مقادیر زیادی از ویتامین سی مورد نیاز روزانه‌تان را تامین می‌کند. برای همین استفاده از پوست خشک شده پرتقال در آشپزی مفید است.

می‌توانید در پخت کیک و شیرینی، انواع شیره‌ها و ترد کردن گوشت‌هایی مانند جوجه، گوشت گاو و ماهی از آن استفاده کنید و البته در انواع چای! محدودیتی برای تعداد دفعات کاربرد این پوست‌های خشک شده در رژیم غذایی‌تان وجود ندارد. اما چون آماده کردن آن ممکن است مقداری وقت‌گیر باشد سعی کنید میزان مصرف آن را مدیریت کنید.

منبع: الو دکتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه