استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان:

پارادوکس رفتاری غربی ها در یمن نفرت بار است

استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان، گفت: دنیای غرب یک پارادوکس رفتاری و سکوت نفرت بار را نسبت به کشتار بی رحمانه مردم یمن دنبال می کند.

پارادوکس رفتاری غربی ها در یمن نفرت بار است

رضا سیمبر در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با حمله های مکرر آمریکا و عربستان به یمن، اظهار کرد: پارادوکس های رفتاری حقوق بشری نهادهای بین المللی و کشورهای قدرتمند باید در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: پارادوکس به معنای تضاد و تناقض رفتاری است که از یک طرف دم از حقوق بشر می زنند و به برخی ها جایزه آزادی بیان می دهند  و از طرف دیگر مردم را می کشند و بچه ها را تکه تکه می کنند.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان افزود: دنیای غرب این پارادوکس رفتاری و سکوت نفرت بار را نسبت به کشتار بی رحمانه مردم یمن دنبال می کند.

 

**آمریکایی ها سوداگرانه از فروش تسلیحات به عربستان سوء استفاده می کنند

سیمبر با تأکید بر اینکه رفتار رژیم سعودی در یمن تأسف بار است، تصریح کرد: آل سود در درون ائتلافش با شکاف های رفتاری متفاوتی از جمله قطر و برخی کشور های حاشیه خلیج فارس مواجه است.

 

وی با بیان اینکه رژیم سعودی با دلار های مربوط به مردم مسلمان و شهروندانش تسلیحات خرید می کند، اضافه کرد: آمریکایی ها هم سوداگرانه از فروش تسلیحاتی به عربستان سوء استفاده می کنند و این دلارها را از حماقت و عقب افتادگی فکری سران سعودی جذب می کنند.

 

** بحران یمن حاصل نگاه تنگ نظرانه رژیم سعودی با تکیه بر آمریکاست

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان بحران یمن را حاصل این نگاه تنگ نظرانه رژیم سعودی در مباحث امنیتی منطقه با تکیه به به نیروهای خارجی مانند آمریکایی ها دانست.

سیمبر راهکار منطقه را دست برداشتن از ایران هراسی دانست و اضافه کرد: باید قبول کنند که ایران قدرت مطرح منطقه است و نمی توانند با منزوی کردن ایران فرمول های امنیتی خودشان را به نتیجه برسانند.

استاد روابط بین الملل دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید به مردم نگاه کرد نه به قدرت های بیرونی، تصریح کرد: عربستان بهتر است با سازوکارهای درون منطقه ای از طریق مذاکرات و همکاری های منطقه ای فکر فروش تسلیحات و استفاده از منابع خام منطقه را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه این کشورها باید به رو به عقل و تجارب گذشته بیاورند و به مذاکره و حقوق مردم و نقش جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند، اظهار کرد: باید راهکار عاقلانه برای حل مسایل منطقه پیدا کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه