مدیرکل بهزیستی گیلان:

مراجعه ۲۸ هزار معتاد به مراکز درمانی در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تریاک ۵۳ درصد مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده است گفت: سال گذشته ۲۸ هزار معتاد جهت درمان به این مراکز مراجعه کردند.

مراجعه ۲۸ هزار معتاد به مراکز درمانی در گیلان

به گزارش ۸دی، محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان امروز (۲۸ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایجاد مشارکت همگانی و بسیج اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر از سیاست های اصلی ستاد است، گفت: ۱۴۳ مرکز درمان و پیشگیری از مواد مخدر در گیلان فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۷ مرکز اقامتی و ۷۳ مرکز سرپایی است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۸ هزار معتاد گیلانی جهت درمان به این مراکز مراجعه کردند.

پارسی با بیان اینکه هدف ما نگهداری بیمار در چرخه درمان است تا دوباره به سمت استفاده از مواد مخدر نروند با اشاره به چهار الگوی سوء مصرف مواد مخدر در ایران تصریح کرد: در حال حاضر، تریاک با ۵۳ درصد نخستین ماده مخدر مصرفی در کشور است و گل و ماری جوانا با ۱۱.۹ درصد، شیشه با هشت درصد و هروئین با حدود هفت درصد چهار الگوی سوء مصرف مواد مخدر در کشور را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در مجموع ۳۳ عنوان برنامه شاخص برای هفته مبارزه با مواد مخدر در سراسر استان پیش بینی شده است.

پارسی از تشکیل زنجیره انسانی توسط جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان رشت درمیدان شهرداری خبر داد و گفت: نشست هم اندیشی اساتید و مدرسین حوزه پیشگیری از اعتیاد، همایش پیشگیری از اعتیاد و تجلیل از فعالان عرصه پیشگیری، برگزاری مسابقه مقاله نویسی، اجرای تئاتر خیابانی، نقاشی خیابانی ویژه کودکان در محلات آسیب پذیر، همایش پیاده روی خانوادگی و دوچرخه سواری، اعزام مبلغین به مساجد و برپایی کیوسک های اطلاع رسانی از جمله برنامه های تدارک شده در این هفته است.

گفتنی است، اول تا ششم تیر هفته مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه