بازی آنلاین که ۷۰ میلیون تومان هزینه بر جای گذاشت

رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی نوجوانی که در پی ارتقاء بازی آنلاین، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب پدرش داشت خبر داد و گفت: در پی عدم نظارت صحیح والدین، بازی آنلاین ۷۰ میلیون هزینه برای آنها بر جای گذاشت.

به گزارش ۸دی، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت ها در طی دو ماه هر چند روز یکبار صورت گرفته و از جهتی تنها دارایی شاکی (کارگر ساده) بوده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از این پسر نوجوان ۱۴ ساله مشخص شد این فرد مدتی است با نصب بازی مورد علاقه خود بر روی تب لت شخصی برای ارتقاء سطح بازی آنلاین، با اطلاعات کارت بانکی پدرش که در اختیار داشته، طی چندین مرتبه اقدام به خرید اینترنتی نموده که پس از تکمیل اظهارات متهم، پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت و جذابیت های دنیای مجازی، خصوصاً بازی های آنلاین و مهیج برای قشر نوجوان، مراقب فرزندان خود در این فضا باشیم و بهترین راهکار ارتباط نزدیک با فرزندان می باشد تا آنها را در استفاده ناصحیح از فضای سایبری تنها نگذاریم و ازآسیب های احتمالی جلوگیری کنیم.

سرهنگ ابوطالبی خطاب به والدین توصیه کرد: صاحبان حساب مخصوصا والدین نسبت به فعال سازی پیامک حسابهای بانکی خود اقدام نمایند و حسابی مشترک و مجزا را برای خرید در فضای مجازی و حقیقی در نظر بگیرند.

وی در ادامه گفت: والدین دقت داشته باشند که موجودی این حساب مشترک زیادتر از ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان نباشد تا از بروز خسارات مالی سنگین پیشگیری نمایند و به طور منظم نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم کارتهای بانکی اقدام نمایند.

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان با تاکید بر جدی گرفتن تهدیدات این حوزه به والدین هشدار داد: نسبت به اعتیاد اینترنتی، نظارت زیادتری بر زمان آنلاین بودن کودکان خود داشته باشید و برای آموزش کودکان و نوجوانان درباره دنیای آنلاین جوانب احتیاط را رعایت کرده و برای پرهیز از زیان های آن، رفتارهای صحیح آنلاین را به فرزندان خود بیاموزید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه