تحویل یک ساله خودرو به مردمی که امروز خودرو می‎خواهند

فروشندگان خودرو معتقدند ” طرح فروش یک ساله خودرو غلط است و به هیچ عنوان جوابگوی بازار پر تقاضای خودرو نیست، اگر خودروسازان ماشین دارند چرا وارد بازار نمی کنند اگر ندارند چرا طرح فروش یک ساله خودرو را آگهی می دهند؟”

تحویل یک ساله خودرو به مردمی که امروز خودرو می‎خواهند

به گزارش۸دی، چند ماهی است که بازار خرید و فروش خودرو همانند بازار دلار و سکه روند صعودی را طی می کند و خبری از مدیریت آن نیست. در این شرایط قیمت خودرو سلیقه ای شده و متناسب با خواست فروشندگان قیمت گذاری می شود. جالب اینجاست که خودروسازان به عنوان متهم اصلی گرانی خودرو همچنان روند کاهش عرضه را در پیش گرفته و خبری از افزایش فروش خودرو در سطح بازار نیست.

نوری یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط با گلایه از اینکه هنوز عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا نکرده است، افزود: بازار خودرو این روزها قفل شده و دیگر خرید و فروشی انجام نمی شود. نکته قابل تأمل طرح فروش خودروسازان تحویل یک ساله است که اصلاً برای خریداران قانع کننده نیست.

وی با اشاره به اینکه مگر استپ وی ۹۵ میلیون تومان می ارزد، گفت: خودروسازان اگر می خواهند بازار را مدیریت کنند باید عرضه خودرو را افزایش داده و طرح فروش ۲ تا ۳ ماهه  را آغاز نکنند نه اینکه خودروها را یک سال بعد تحویل دهند.

محمدی دیگر فروشنده خودرو با اشاره به اینکه کاهش عرضه عاملی شده تا سود خودروسازان از افزایش غیر منطقی خودرو افزایش پیدا کند، تصریح کرد: نیاز بازار را چه کسی باید تأمین کند اگر خودروسازان نمی توانند رسماً بگویند نمی توانیم تا دولت فکر اساسی برای بازار کند.

وی اضافه کرد: به ما می گویند انبار خودروسازان پر از خودرو است چرا نهادهای نظارتی برخوردی با خودروسازان نمی کنند. تجربه نشان داده وقتی یک محصول در بازار کم است قیمت آنها رشد نامعقولی خواهد داشت.

این فروشنده خودرو با بیان اینکه طرح فروش یک ساله خودرو غلط است و به هیچ عنوان جوابگوی بازار پر تقاضای خودرو نیست، به خبرنگار تسنیم می گوید: اگر خودروسازان ماشین دارند چرا وارد بازار نمی کنند اگر ندارند چرا طرح فروش یک ساله خودرو را آگهی می دهند. تحویل خودرو آنهم یک سال دیگر چه دردی از بازار دوا می کند.

وی با اشاره به اینکه در طول روزهای اخیر مردم استقبال چندانی از طرح فروش شرکت های خودروساز نداشته اند، گفت: دستگاه های نظارتی کجا هستند که قیمت یک خودرو از کارخانه تا بازار بالای ۲۰ میلیون تومان می شود. مردم همه منتظر تعیین تکلیف بازار بوده و کسی خرید نمی کند. چرا کسی به فکر این بازار نیست.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه