نماینده مردم رشت:

عوامل افزایش گرایش دانش آموزان به رشته‌های تجربی در کنکور۹۷ چیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد نگرانی از آینده شغلی و نبود مشاور کافی در مدارس سبب افزایش گرایش به رشته‌های تجربی شده است.

عوامل افزایش گرایش دانش آموزان به رشته‌های تجربی در کنکور۹۷ چیست؟

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد در خصوص ثبت نام تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی برای شرکت در آزمون سراسری ۹۷، گفت: متاسفانه گرایش به رشته‌های پزشکی در بین دانش آموزان افزایش یافته و این مهم دلیل قرار گرفتن داوطلبان رشته تجربی در صدر جدول ثبت نام کنندگان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به دلیل نگرانی از اشتغال و آینده فرزندانشان زمینه تحصیل و گرایش دانش آموزان به رشته تجربی را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا در جامعه ذهنیتی شکل بگیرد که فارغ التحصیلان رشته ریاضی یا علوم انسانی عاقبت خوبی ندارند و نمی‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی با اشاره اهمیت اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی برای مدیریت علاقه مندی دانش آموزان برای ثبت نام در رشته‌های تحصیلی، ادامه داد: بنابراین آموزش و پرورش باید با بهره گیری درست و به موقع از مشاوران تحصیلی زمینه اهداف پیش بینی شده را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نباید این نکته غافل شد که هم اکنون مشاور کافی در مدارس خصوص مناطق کم برخودار و شهرهای کوچک وجود ندارد لذا دانش آموزان با فرهنگ شکل گرفته در جامعه اقدام به ثبت نام در رشته تجربی می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای خیلی راحت‌تر جذب بازار کار می‌شوند و این ویژگی باید برای دانش آموزان تشریح شود، خاطرنشان کرد: بنا بر سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه باید نیمی از دانش آموزان در رشته‌های مهارتی تحصیلی کنند که متاسفانه آمار داوطلبان کنکور ۹۷ گویای چنین هدفی نیست.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد از تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۷ ، تعداد  ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ثبت نام کردند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه