آمریکا آماده پیوستن به مذاکرات صلح با طالبان است

در پی اعلام تمدید نامحدود آتش‌بس با طالبان از سوی رئیس‌جمهوری افغانستان و انتشار تصاویر امیدوارکننده‌ای از ملاقات نیروهای دولتی با برخی اعضای طالبان به مناسبت عید فطر، وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرده که آماده پیوستن به مذاکرات صلح با طالبان است.

آمریکا آماده پیوستن به مذاکرات صلح با طالبان است

به گزارش هشت دی، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به تازگی در پیام ویدیویی تمدید آتش بس سراسری با طالبان را اعلام کرد و گفت که جزئیات آن بعدا منتشر می‌شود.

پس از این خبر تصاویر نادری منتشر شد که در آن شبه‌نظامیان طالبان و نیروهای امنیتی و سربازان افغان دیده می‌شدند که به مناسبت عید فطر همدیگر را در آغوش گرفته بودند و با هم عکس یادگاری می‌گرفتند.

این در حالی است که در ننگرهار و جایی که قرار بود مقام‌های دولت و رهبران طالبان دیدار کنند، یک انفجار ۲۶ تن را به کام مرگ کشاند.

در همین حال، عطالله خوگیانی، سخنگوی ولایت ننگرهار گفت که ۵۴ تن هم در جریان این انفجار مجروح شده‌اند که شهروندان عادی هم در میان آنها هستند.

داعش افغانستان مسئول این انفجار معرفی شده اما گفته که هدفش تجمع نیروهای دولتی بوده؛ نه شبه‌نظامیان طالبان.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکومیت انفجار شدید انتحاری  در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، با دولت و ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد و گفت: تروریست‌ها و بدخواهان ملت افغانستان، ثبات و امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهند.

با وجود اعلام تمدید یک طرفه آتش‌بس از سوی دولت افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به بی‌بی‌سی گفت که این گروه قصد تمدید آتش‌بس را ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه