سفیر آمریکا از بررسی پرونده حقوق بشری صهیونیست ها ممانعت کرد

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسطین چند ماه پیش با بررسی سوابق حقوق بشری رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بود.

سفیر آمریکا از بررسی پرونده حقوق بشری صهیونیست ها ممانعت کرد

به گزارش هشت دی، به نقل از پولیتیکو، فریدمن این درخواست را در ماه اکتبر ۲۰۱۷ مطرح کرده بود. در آن هنگام وزارت خارجه آمریکا از سفارتخانه های خود در خاورمیانه خواسته بود تا با دقت بیشتری مساله کمک های نظامی واشنگتن به متحدان خود در خاورمیانه از جمله رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.
به گزارش پولیتیکو، وزارت خارجه می خواهد اطمینان حاصل کند که این نهاد قوانین آمریکا در مورد منع کمک به ارتش های را مرتکب نقض حقوق بشر شده اند، زیر پا نگذاشته است.
دموکرات های کنگره نسبت به نقض حقوق فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی نگران هستند. این رژیم سالانه ۳.۱ میلیارد دلار کمک از آمریکا دریافت می کند. نظامیان صهیونیست بیش از سایر متحدان آمریکا، از واشنگتن کمک مالی دریافت می کنند.
فریدمن در ایمیلی به همکارانش در وزارت خارجه گفته بود که دستورالعمل های جدید نباید اسرائیل را شامل شود. وی در این ایمیل مدعی شده بود: اسرائیل یک دموکراسی که نیروهای نظامی آن مرتکب نقض آشکار حقوق بشر نمی شوند.
سفیر آمریکا همچنین نوشته بود که محدود کردن دسترسی رژیم صهیونیستی به تجهیزات نظامی مغایر منافع ملی آمریکاست.
درگیری ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر شدت یافته است. فلسطینی ها از ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ماه) تظاهرات هایی را با عنوان «راهپیمایی بزرگ بازگشت» برگزار کرده اند که در پی حمله نظامیان صهیونیست به آنها تاکنون ۱۲۴ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه