سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

اثری از مفقودان حادثه سیل و رانش اشکورات رودسر در دست نیست

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به ناپدیدشدن ۴ نفر در حادثه وقوع سیل و رانش زمین در منطقه کاکرود اشکورات رودسر گفت:‌ هنوز اثری از مفقودان این حادثه در دست نیست.

اثری از مفقودان حادثه سیل و رانش اشکورات رودسر در دست نیست

به گزارش ۸دی، عباس صابر  اظهار داشت:‌ با تمام تلاش گروه‌های امداد و نجات تا این لحظه نشانی از مفقودان حادثه سیل و رانش زمین در منطقه کاکرود اشکورات رودسر پیدا نشده و احتمال اینکه این افراد جان باخته باشند بسیار زیاد است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان به چگونگی وقوع حادثه اشاره کرد و بیان داشت:‌ حوالی غروب دیروز ۲۵ خرداد منطقه کاکرود اشکورات رودسر شاهد بارش باران بسیار شدیدی به مدت تقریباً نیم ساعت بود که در ادامه منجر به طغیان رودخانه و رانش زمین شد.

صابر از تخریب ۴ منزل مسکونی در منطقه حادثه دیده خبر داد و عنوان کرد:‌ بروز سیل و پس از آن رانش زمین،‌ خساراتی را به تأسیسات آب شرب روستایی منطقه وارد کرده است که هم‌اکنون دستگاه‌های ذیربط مشغول بررسی موضوع و برطرف کردن مشکل هستند.

وی با بیان اینکه به جزء چند مورد مشکل خاصی از لحاظ قطعی برق وجود ندارد تصریح کرد:‌ جلسه مدیریت بحران استانداری گیلان صبح امروز در منطقه حادثه دیده اشکورات برگزار شد و اداره کل بنیاد مسکن به عنوان اداره معین و سرپرست جهت رفع مشکلات انتخاب شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از قطعی راه دسترسی اهالی منطقه به علت رانش زمین خبر داد و افزود:‌ برای تسهیل در امر رفت‌ و آمد مردم محلی منطقه و به جهت آسیب‌دیدگی شدید راه اصلی فعلا ًیک مسیر جایگزین به صورت موقت برای تردد انتخاب شده است.

صابر با تأکید بر اینکه وقوع سیل باعث مفقود شدن ۴ دستگاه خودرو نیز شده است ابراز داشت:‌ طبق گفته مردم محلی منطقه تعداد خودروهای مفقودشده حادثه بسیار زیادتر از این تعداد است اما هنوز اطلاعی در مورد سرنشینان احتمالی آن‌ها در دسترس نیست.

وی تعداد مفقودشدگان حادثه سیل دیروز و رانش زمین را‌ فعلاً ۴ نفر اعلام کرد و بیان داشت:‌ از این تعداد دو نفر زن بزرگسال،‌ یک پسربچه و یک مرد هستند که با وجود جست‌وجوهای زیاد گروه‌های امدادی تا این لحظه اثری از آنان به‌دست نیامده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان از اجرای عملیات امداد هوایی نیز سخن گفت و اظهار داشت:‌ صبح امروز در کنار همه دستگاه‌های دیگر،‌جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک دستگاه بالگرد عملیات جست‌وجوی خود را جهت شناسایی منطقه حادثه دیده به انجام رساند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه