کوچکی‌نژاد :

نیروهای اطلاعاتی دربرخورد با قاچاق کالا اغماض نکنند/ اسراف آفت اقتصاد

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس گفت: سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی به جد در زمینه ورود کالاهای غیرضرور به کشور وارد میدان شوند و از هر گونه اغماض بپرهیزند.

نیروهای اطلاعاتی دربرخورد با قاچاق کالا اغماض نکنند/ اسراف آفت اقتصاد

به گزارش هشت دی، جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر و تذکر به مسئولان و مردم درباره کاهش سفرهای غیر ضروری خارجی، اظهار کرد: این یک واقعیت است که امروز ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا و دنیای غرب هستیم و باید از هر هزینه غیر ضروری از جمله سفرهای خارج جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه و اسراف در منابع یکی از آفات اقتصاد کشور به حساب می‌آید، تصریح کرد: کسانی‌که از نقدینگی بالایی برخوردار هستند سعی کنند منابع مالی خود را به نفع مردم به سمت تولید هدایت کنند. ما هزاران هزار تومان نقدینگی در دست مردم داریم که اینها می‌تواند به سمت تولید هدایت شود تا در کنار آن مشکل اشتغال جوانان که بزرگترین معضل کنونی جامعه است برطرف شود.

نماینده مردم رشت ورود کالاهای غیر ضروری را هم از دیگر معضلات کنونی اقتصاد عنوان کرد و گفت: باید جلوی ورود کالاهایی که نمونه آن در کشور وجود دارد، گرفته شود که بخشی از آن مربوط به دولت و مبادی ورودی قانونی مانند گمرکات می‌شود و بخش دیگر مبادی قاچاق است که سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی باید به جد در این زمینه وارد میدان شوند و از هر گونه اغماض در رابطه با آن پرهیز کنند. تا مردم به تولید داخلی امیدوار شوند و بازار رونق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی و پیشرفت ما در گرو تولید داخل است و می‌تواند اشتغال را تضمین کند.

منبع: آنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه