جای خالی فرهنگ در جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دختران فاطمی رشت

رسیدگی به بخش فرهنگی و برگزاری جشنواره هایی با محتوایی که با سبک زندگی فاطمی همخوانی داشته باشد از جمله مطالبه های امروز هر شهروند رشتی است که دغدغه تربیت نسل امروز را دارد.

جای خالی فرهنگ در جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دختران فاطمی رشت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دیارباران، چهارمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دختران فاطمی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

این جشنواره صبح امروز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با شعار زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در سالن حجاب پارک بانوان رشت برگزار شد.

اجرای سرود گروه نابینایان، اجرای حرکات ورزشی کودکان در شاخه های کاراته، ووشو، ژیمناستیک، همچنین تقدیر از بانوان فرهنگی فعال در گروه ها و مؤسسه های فرهنگی و ورزشی و مولودی خوانی از جمله ویژه برنامه های این جشنواره فرهنگی ـ ورزشی بود.

نکته حائز اهمیت در برگزاری جشنواره هایی از این دست نگاه سهل انگارانه در نحوه برگزاری آن است.

این جشنواره با اسم “دختران فاطمی” همزمان با سالروز میلاد بانوی حیا و عفاف با شعاری کاملا اسلامی و فاطمی در سالنی با نام “حجاب” با موسیقی سراسر غربی به بهانه های اجرای حرکات ورزشی در محیطی که برخی از آقایان هم حضور داشتند، برگزار شد.

اگرچه مسئولین امر بابت توجه به ورزش بانوان این شهر در حد بضاعت خود، قابل تقدیر و سپاس هستند اما رسیدگی به بخش فرهنگی و برگزاری جشنواره هایی با محتوایی که با سبک زندگی فاطمی همخوانی داشته باشد از جمله مطالبه های امروز هر شهروند رشتی است که دغدغه تربیت فرزندان و کودکان خود را دارند.

امیدواریم صدای بانوی مسلمان ایرانی که نگران کم رنگ شدن ارزش های فرهنگی نسل خود است در هیاهوی مدرنیته تاریخ این شهر گم نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه