واریز ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آن‌ها واریز شده است.

واریز ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران

حبیب جهانساز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ تاکنون بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است بنابراین تمام کشاورزان شمالی تا پایان نیمه نخست اردیبهشت وجوه مربوط به برگ سبز تحویلی خود به کارخانجات را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت:‌ در چند روز گذشته ۲۵ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان از مطالبات چایکاران شمالی به حساب آنان واریز شد به این ترتیب تاکنون در مجموع با احتساب این مبالغ پرداختی ۴۳ میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان از مطالبات پرداخت شده است.

جهانساز ‌با اشاره به قدر‌السهم پرداختی دولت افزود:‌ در حال حاضر قدر‌السهم مربوط به دولت تا پایان نیمه نخست اردیبهشت پرداخت شده است همچنین برخی از کارخانجات چایسازی نیز نسبت به پرداخت وجوه و قدرالسهم مربوط به خود تا پایان نیمه دوم خرداد اقدام کرده‌اند.

وی میزان برگ سبز درجه یک تولید شده را برشمرد و گفت:‌ در پایان چین و برداشت نخست برگ سبز چای،‌ کشاورزان گیلانی و مازندرانی بیش از ۳۰ هزار و ۹۱۰ تن برگ سبز درجه یک استحصال کردند یعنی حدود ۷۳ درصد محصول تحویل داده شده به کارخانجات درجه یک بوده است.

رئیس سازمان چای کشور به میزان برگ سبز درجه دوم نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ ۲۷ درصد از برگ سبز تحویل داده شده توسط چایکاران شمالی یعنی حدود ۱۱ هزار و ۴۵۸ تن از محصول استحصال شده درجه دوم بوده ‌که جهت تولید چای خشک به کارخانجات چایسازی انتقال پیدا کرده است.

جهانساز مجموع خرید برگ سبز چای را نیز مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در مجموع بیش از ۴۲ هزار و ۳۶۸ تن برگ سبز چای اعم از درجه یک و درجه دو توسط چایکاران شمالی به کارخانجات تحویل داده شده است که ارزش ریالی آن در حدود ۱۰۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی میزان کاهش برداشت چای نسبت به سال گذشته را ۶ درصد اعلام کرد و گفت‌:‌ از آغاز فصل برداشت برگ سبز چای ۱۵۰ کارخانه وارد فرآیند تحویل و استحصال چای خشک شدند که در حال حاضر به علت پایان برداشت تعداد کارخانجات فعال در دو استان شمالی ۵۰ واحد گزارش می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور میزان تولید چای خشک در کارخانجات فرآوری شمال را برشمرد و عنوان کرد: طبق گزارشات واصله‌ تاکنون کارخانجات و واحدهای تولید چای خشک در دو استان گیلان و مازندران در مجموع بیش از ۹ هزار و ۵۳۳ تن چای خشک استحصال کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه