“قاتل سریالی زنان گیلانی” محاکمه شد+جزییات

جلسه رسیدگی به پرونده قاتل سریالی زنان که اتهاماتی از قبیل قتل‌ ۸ زن‌،‌ سرقت اموال زینتی و سپس مثله کردن اجساد آنان را در پرونده خود دارد در رشت برگزار شد.

“قاتل سریالی زنان گیلانی” محاکمه شد+جزییات

به گزارش ۸دی،‌ نخستین جلسه بررسی پرونده قاتل سریالی که با مشارکت همسر خود اقدام به ۸ فقره ‌قتل،‌ سرقت اموال زینتی و سپس مثله کردن اجساد قربانیان می‌کرد صبح امروز به ریاست قاضی کاشانی و به‌صورت علنی با حضور رسانه‌ها در رشت برگزار شد.

در این جلسه که به قرائت کیفر خواست صادره توسط نماینده دادستان داشت اختصاص داشت علاوه بر متهمان ردیف اول و دوم،‌ اولیای دم مقتولان و خانواده‌هایشان،‌ خبرنگاران و اصحاب جراید حضور داشتند و اتهامات متهمان در مدت بیش از ۳ ساعت قرائت و به اطلاع قاضی جلسه و حاضران رسید.

در جلسه مذکور نماینده دادستان به قرائت گزارش ۴۷ صفحه‌ای کیفرخواست برای متهمان زوج ردیف اول (ف.ن) معروف به بهزاد و ردیف دوم “ل.گ” معروف به “نگار” که نتیجه گزارش‌‌های بازپرسان، دایره جنایی پلیس آگاهی و پزشکی قانونی است، پرداخت.

در این کیفرخواست قرائت شده از سوی نماینده دادستان، متهم ردیف اول، اتهاماتی مانند قتل عمدی هشت زن مسلمان، شش فقره جنایت بر میت و هشت فقره سرقت و پنهان نمودن اجساد ‌مثله شده در نقاط مختلفی نظیر رودخانه‌ها و حاشیه جاده‌ها ذکر شده است.

در کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان اتهامات وارده بر متهم ردیف دوم یعنی “ل.گ” شامل یک فقره معاونت در قتل، مباشرت در خرید و فروش اشیاء و طلاهای به سرقت رفته و مساعدت در خلاصی متهم ردیف اول از طریق منحرف کردن ادله بوده است.

نماینده دادستان در این کیفر خواست اتهامات متهم ردیف اول یعنی “ف . ن” را شامل انجام ۸ فقره قتل عمد زنان،‌ ۸ فقره سرقت اشیاء گرانقیمت آنان،‌ مثله کردن اجساد و سپس انتقال اعضای بدن آنان به کیسه‌های زباله جهت رهاسازی در مکان‌هایی بسیار دور ذکر کرد.

در این کیفرخواست قرائت شده در مورد جزئیات و نحوه آشنایی متهمان با مقتولان مورد نظر اعلام شد که قاتل ردیف اول با جلب اعتماد زنان و با هدف دستیابی به طلاجات و فریب دادن آن‌ها مبنی بر این‌که رستورانی در منطقه امامزاده هاشم داریم و نیازمند کارگر هستیم با آنان آشنایی برقرار می‌کرد.

لازم به ذکر است متهم ردیف اول در برخی از قتل‌ها با هدف مساعده مالی به فقرا از سوی یک موسسه حمایتی اقدام به دریافت شماره تماس خانواده‌ها و ارتباط مکرر کرده و سپس آن‌ها را با همسر خود آشنا و در فرصتی معین اقدام به قتل و سرقت طلا و جواهرات می‌کرده است.

بنا بر این گزارش ۴۷ صفحه‌ای قرائت شده توسط نماینده دادستان، اکثر زنان مقتوله بالای ۵۰ سال سن داشتند و همگی حین خروج از منزل شخصیشان علاوه بر مقدار اندکی پول و وجه نقد مقدار زیادی طلا و جوهرات نیز به همراه خود داشتند.

این زوج در اظهارات خود به قطعه قطعه کردن شش زن با چاقو از ناحیه‌ گردن، دست و پا در حمام منزل شخصی خود واقع در سراوان و سپس ریختن آن‌ها در کیسه‌های زباله اشاره کردند که پس از ارتکاب به این جنایات نسبت به رهاسازی اجساد قربانیان در محل‌های دور اقدام می‌کردند.

همچنین در این گزارش‌ آمده که متهم ردیف دوم پس از این‌که همسرش مقتولان را به قتل می‌رسانده، طلاها را برای این که شک طلا فروشی‌ها را نسبت به خود از بین ببرد در محله‌ها و فروشگاه های جواهری مختلف در فواصل زمانی طولانی عرضه می‌کرده است.

نماینده دادستان همچنین در گزارش‌های خود قرائت کرد که متهم ردیف اول برای خرید سیم کارت و گوشی‌های سرقتی به خواهر امام رشت می‌رفته اما چون موفق به این کار نشد همسر خود را به این کار فراخوانده و تمامی سیم کارت‌های مسروقه توسط همسرش تهیه شده است.

متهم ردیف اول و دوم طبق گزارش‌های مستند شده در پزشکی قانونی از صفات شخصیتی نظیر وابسته بودن، ناپختگی، شخصیتی ضد اجتماعی برخوردار بودند و در هنگام ارتکاب به قتل و مثله کردن اجساد نیز هیچ گونه آثار ناشی از جنون و یا سلب اراده در آن‌ها محرز نشد.

از جمله انگیزه‌های مطرح شده توسط قتل متهم ردیف اول مواردی همچون بی‌پولی، مشکلات اقتصادی و معیشتی، فقر و فساد اخلاقی همسر اول یاد شده و قاتل، انتقامجویی از زندگی دیگران به دلیل انحراف اخلاقی همسرش را از دلایل دیگر جرایم مرتکب شده خود برشمرد.

در کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان همچنین اشاره شده که متهم ردیف اول در سال ۱۳۸۰ با فردی به نام “ع. پ” ازدواج کرده است پس از مدتی زندگی مشترک بالاخره در سال ۱۳۸۵ طی نگارش نامه‌ای خطاب به همسرش وی را برای همیشه ترک کرده است.

همسر اول متهم ردیف اول در اظهاراتش گفته که نامبرده در اواخر زندگی مشترکشان وی را همواره تهدید به قتل کرده است همچنین در اکثر اوقات نیز چاقویی به پای خود می‌بسته و مبادرت به حمله آن در خودروی شخصی‌اش می‌کرده است.

متهم ردیف دوم در بازجویی‌های خود در دایره‌های قضایی مطرح کرده که پس از فهمیدن ارتکاب قتل چهار فقره قتل از سوی همسرش و در میان گذاشتن دلایل آن با متهم ردیف اول از سوی همسرش مورد تهدید قرار گرفته که اگر این موضوع را با دیگران مطرح کند، خود و فرزند مشترکشان را خواهد کشت.

لازم به ذکر است در گزارش کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان آمده است که علاوه بر قتل‌های انجام شده در این چند سال اخیر توسط این دو متهم زنانی نیز پس از اعتمادسازی به اشکال مختلفی از دام و حیله این زوج قاتل نجات یافته‌اند.

نجات‌یافتگان در اظهاراتی اعلام کردند که این زوج پس از اعتمادسازی، آنها را به جشن عروسی در تهران فرا می‌خواندند و پس از طی مسافتی از آن‌ها سئوال می‌کردند که آیا طلا و جواهرات خود را با خود همراه دارند یا نه که پس از طرح این سئوالات مشکوک و با تلاش از خودرو پیاده می‌شدند.

قاضی این پرونده نیز در پایان این جلسه اعلام کرد پس از برگزاری جلسات آتی و استماع دفاعیات طبق فورجه‌ای که قانونگذار تعیین کرده رأی را صادر و در صورتی که متهمان اعتراضی داشته باشند پرونده به دیوان عالی کشور جهت تجدیدنظر ارجاع داده می‌شود.

در پایان این جلسه طولانی که همراه با حزن و اندوه خانواده‌ها و اولیاء دم مقتولان همراه بود همگی آنان با مراجعه به قاضی دادگاه از مقام قضایی اشد مجازات ازجمله سنگسار و قصاص را برای این دو متهم در اسرع وقت خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در انتها مقرر شد که جلسه بعدی دادگاه این قاتلان سریالی در تاریخ ۳۱ خرداد امسال برگزار شود و در آن رسیدگی به اظهارات اولیای دم و وکلای هر یک از آن‌ها در خصوص اصل خواسته مطرح و انجام شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه