عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

علت رد چندین باره طرح تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها در صحن علنی چیست؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تشریح دلایل رد چندین باره طرح تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها در صحن علنی، به تشکیل کمیته‌ای ۷ نفره در این خصوص اشاره کرد.

علت رد چندین باره طرح تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها در صحن علنی چیست؟

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در مسیر تصویب طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موانعی وجود دارد که این موانع باعث رأی نیاوردن طرح مذکور می‌شود، گفت: یکی از موانع این طرح مخاطبان گسترده و مختلف هستند که از معلمان حق التدریسی تا آموزشیاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی‌ها و خرید خدمات آموزشی را شامل می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این گروه‌ها برخی به صورت حق التدریسی در حال تدریس هستند و یک تعداد نیز جامانده هستند که تعداد آن‌ها مجموعا حدود ۶۰ هزار نفر است.

کوچکی نژاد با یادآوری رد چند باره طرح‌ در صحن علنی مجلس، گفت: اصلی‌ترین پیشنهادی که کمیسیون در این خصوص داشت، برگزاری آزمون داخلی آموزش و پرورش و استخدام نفراتی که دارای بار علمی هستند، بود که البته با تغییراتی هر بار به صحن علنی ارائه شد و طرح رأی نیاورد.

وی با بیان اینکه نظر مخالفان طرح‌ مذکور این است که در طرح‌های پیشنهادی کمیسیون به صحن باید جامع و در برگیرنده همه گروه‌های هدف طرح طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی باشد، افزود: نهایتا کمیسیون با رأی منفی هفته گذشته صحن علنی مجلس به این نتیجه رسید که با تشکیل یک کمیته پیشنهادی که مورد تأیید تک تک اعضای کمیسیون است را به صحن علنی ارائه دهد تا این طرح با رأی قاطع نمایندگان به تصویب برسد.

عضو کمیته ۷ نفره تدوین طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی اضافه کرد: در این کمیته علاوه بر اعضای کمیته آموزش و پرورش مجلس بنده، سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی نیز حضور داریم و قرار است با ارائه یک پیشنهاد جامع نظر تمام اعضای کمیسیون را جلب و طرح را به صحن علنی ارائه دهیم.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه