معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی:

موزه رشت میزبان آثار شاخص می شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: موزه رشت هر ماه میزبان یک اثر شاخص می شود.

موزه رشت میزبان آثار شاخص می شود

به گزارش ۸دی، ولی جهانی اظهار کرد: تجربه به نمایش گذاردن اشیاء پر شکوه عصر آهن و استقبال بیش از ۱۰ هزار نفر از آنها طی مدت کوتاه، ما را بر این تصمیم استوار ساخت که هر ماه برنامه ای شاخص در گنجینه رشت اجرایی شود.
وی اظهار کرد: موزه ها ظرفیتی عظیم در حوزه گردشگری فرهنگی محسوب می شوند و می بایست از این ظرفیت در راستای بالندگی فرهنگی و آشنایی مردمان این سرزمین با هویت پر افتخار خویش و همچنان رونق گردشگری استفاده کرد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یادآور شد: در زمان حاضر تصمیم بر این است تا پس از جام مارلیک، جام های رشی که بعد از سرقت از این استان در آن سوی آب ها کشف شد ، در موطن خویش به نمایش درآیند.
به گفته جهانی، پس از به نمایش گذاردن جام مارلیک و اشیاء پر شکوه زرین عصر آهن در موزه رشت، با هماهنگی های انجام شده در مردادماه امسال ، نشانی دیگر از هویت پر افتخار این سرزمین برای مردمانش به نمایش گذاشته می شود.
به نمایش گذاردن شکوه عصر آهن بویژه جام مارلیک و جام زندگی پس از نیم قرن دوری از موطن خویش و اینک جام های رشی، فرصتی هستند تا مردمان این سرزمین در بازدید از آنها به بخشی از تاریخ و هویت خویش ببالند.
بازدید از ۵۹ شیء زرین عصر آهن از جمله جام های زرین مارلیک و درخت زندگی بمناسبت پاسداشت موزه و میراث فرهنگی، از ۲۵ اردیبهشت تا ۱۳ خردادماه جاری در معرض تماشای مردم قرار گرفت و ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر ، از جام مارلیک بازدید کردند.
اشیاء یادشده شامل جام های مارلیک، درخت زندگی، افسانه زندگی بز کوهی، عقاب و قوچ، سر ببر زرین، گردنبند زرین با مهره های چهار پیچان و آویز به شکل خوشه انار، دکمه و سربند زرین و … بود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه