ذخیره اطلاعات شخصی شهروندان بر اساس DNA آنها

پنتاگون در نظر دارد مجموعه بزرگی از اطلاعات شخصی شهروندان را با استفاده از DNA آنها فراهم کند.

ذخیره اطلاعات شخصی شهروندان بر اساس DNA آنها

به گزارش هشت دی،ذخیره DNA می‌تواند مجموعه نامحدودی از داده‌ها را برای میلیون‌ها سال بعد فراهم کند. پنتاگون در نظر دارد برای محافظت از مجموعه بزرگ اطلاعات شخصی و خصوصی شهروندان، از فناوری کمک بگیرد. مقامات سازمان اطلاعات آمریکا اعلام کرده‌اند برای ابداع یک سیستم ذخیره‌سازی جدید براساس ساختار ژن انسان، در جستجوی یک گروه پژوهشی هستند. این گروه پژوهشی باید در طول ۱۰ سال، مجموعه‌ای از داده‌های پردازش شده را در مقیاس اگزابایت ایجاد کند. یک اگزابایت از داده‌های این مجموعه، چهار میلیون برابر بزرگتر از ظرفیت حافظه آخرین مدل آیفون ایکس است.

DNA نسبت به مدل‌های قدیمی ذخیره داده‌های دیجیتال، مزایای بسیاری دارد. “یانیو ارلیک” (Yaniv Erlich)، یک دانشمندعلوم رایانه‌ای “دانشگاه کلمبیا” گفت: DNA، مانند نوارهای کاست و لوح‌های فشرده، به مرور زمان تخریب و از کار افتاده نمی‌شود.

فناوری‌های جدید، امکان خواندن و نوشتن فوری مجموعه بزرگی از DNA و همچنین مقیاس‌بندی آن را فراهم می‌کنند و این همان هدف پنتاگون است.

گروه پژوهشی مورد نظر، ابزاری ابداع خواهند کرد که مانند یک سیستم اجرایی، به محض ذخیره داده‌های مورد نظر، توانایی خواندن آنها را داشته باشد و به این ترتیب، امکان جستجو و دستیابی به اطلاعات را برای مقامات فراهم کند.

این سیستم، روش واضح و مقرون به صرفه‌ای را در مقیاس اگزابایت، برای استفاده از اطلاعات مورد نظر در آینده، ارائه خواهد داد. اجرای سالانه مجموعه داده‌های جدید در مقیاس اگزابایت، میلیاردها دلار هزینه در پی دارد و باید در نواحی گسترده انجام شود. هدف مقامات آمریکا از اجرای این طرح، ابداع یک سیستم جدید بدون نیاز به اثر انگشت افراد، نیرو و هزینه زیاد و همچنین الزامات متعارف مربوط به فناوری‌های ذخیره‌سازی است تا روش ذخیره داده‌ها برای دهه آینده اصلاح شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه