کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

خداوند متعال در عید فطر عظمت حهان اسلام را به دنیای کفر معرفی می کند

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند متعال در عید فطر عظمت جهان اسلام را به دنیای کفر معرفی می کند، گفت: بعد از ماه مبارک رمضان چیزی تمام نشده است باید این حالت را حفظ و مراقبت کرد.

خداوند متعال در عید فطر عظمت حهان اسلام را به دنیای کفر معرفی می کند

حجت الاسلام میرشمس اکبرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در آستانه عید فطر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و ذکر به درگاه خداوند متعال با ویژگی های خاص شب های قدر است.

وی با بیان اینکه در این ماه انسان جایگاهش به مرحله کمال معنوی می رسد و خداوند متعال انسان رادر آن مرتبه و موقعیت حقیقی خودش می بیند برایش عید قرار می دهد، گفت: در روایات نیز آمده است آن روزی که معصیت و گناه در آن نباشد عید است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در این ماه انسان دعا، ذکر، اشک ریختن و مراقبت از هوای نفس را دارد، افزود: شیطان لعین در ماه مبارک رمضان در زنجیر است ولی نفس که با انسان است لذا آدمی یک ماه نفسش را کنترل کرده است اخلاق بد نداشته و اخلاق حسنه داشته و دست خیر داشته و به فقرا و ایتام کمک کرده است.

اکبرحسینی با بیان اینکه هرکس به اندازه استعداد و درک و توان و نگاهی که به این امورات داشته قدم برداشته است، تصریح کرد: قطعا این انسان نزد خداوند متعال مأجور است، وقتی خواندن یک آیه ختم قرآن است و نفس کشیدن  و خوابیدن و راه رفتن مؤمن عبادت است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه این مصداق دارد که در پایان ماه مبارک رمضان نماز عید فطر را به پا دارد، اضافه کرد: تا این کار تکمیل شود و عید فطر به معنای امور فردی و اجتماعی هم است زیرا در امور اجتماعی مانند نماز عید فطر، مؤمنین با یک ماه مراقبت از خود کنار هم می ایستند و خصوصیت جهان اسلام است.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه خداوند متعال در عید فطر عظمت جهان اسلام را به دنیای کفر معرفی می کند، تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان چیزی تمام نشده است اهدافمان را بشناسیم، باید این حالت را حفظ و مراقبت کرد و عید فطر به ما تذکر می دهد که می توانیم با گناه نکردن هر روزمان را عید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عید فطر به ما تذکر می دهد دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی چه کسانی هستند، افزود: باید مقابل آنها صف آرایی کرد، روزه به ما صبر و استقامت مقابل ظلم و خواسته های نفس را نشان می هد تا حق را به پا بداریم.

حسینی با اشاره به اینکه روزه داری تنها گرسنگی و تشنگی نیست، اظهار کرد: این ها همه جمع می شود تا معرفت حقیقی را بدست آوریم و خالصا لوجه الله شویم.

وی با تأکید بر اینکه این اخلاق را در امور فردی و اجتماعی رعایت کنیم و ببینیم که ملت های مسلمان مانند یمن، عراق، افغانستان، سوریه، بحرین و فلسطین با وجود حکام ستمکار در سلطه گرفتار شدند، اظهار کرد: این امور باید برای یک مسلمان دغدغه باشد و روزه داری بدین معنا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه