تولید سنتی چای یکی از علل کمبود درآمد چایکاران

استاندار گیلان تولید سنتی محصول چای را یکی از علل کمبود درآمد چایکاران دانست.

تولید سنتی چای یکی از علل کمبود درآمد چایکاران

به گزارش ۸دی، «مصطفی سالاری» صبح امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای افزود: در سال حدود ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چایکاران پرداخت می‌شود، اما به‌علت نبود درآمد کافی رضایت کامل در میان چایکاران وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تولید سنتی محصول چای را یکی از علل کمبود درآمد چایکاران دانست و گفت: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و بهزراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چایکاران از این طریق افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تمرکز بر برندسازی و تنوع در بسته‌بندی محصولات برنج در سال‌ زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که مردم گیلان در موضوعات اجتماعی همراهی بسیار خوبی دارند که می‌توان از این ظرفیت کمال بهره را در هدایت به سمت تنوع در تولیدات و افزایش درآمد کشاورزان ببریم.

وی خاطرنشان‌ کرد: در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد نیز به‌عنوان یک بازوی اجتماعی توانمند می‌توانند ما را همراهی کنند.

استاندار گیلان گفت: در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه‌بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.

در این دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به این‌که بیشتر چایکاران به‌صورت تک محصولی فعالیت دارند، گفت: باید بکوشیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان به‌ویژه چایکاران گیلانی درنظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

«محمدعلی طهماسبی» به وجود استعداد و زمینه تنوع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می‌توانیم مردم را به تولید هم‌زمان چند محصول ترغیب کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه